Re: Ogłoszenia

Sakura no Hana
Sakura no Hana
Re: Ogłoszenia
06-08-2025 10:25

1. Nowe Bushido B: Hiyaku Hyō

2. Nowe Tatari C: Ikiryō no Tatari: Kokumu Shōrai

3. Nowe w temacie specjalizacji:

"Zaczynając grę możemy zdecydować się nie brać od razu Pełnej Specjalizacji, zaczynając jedynie ze Zwykłą. Pełną Specjalizację możemy wtedy aktywować w dowolnym momencie gry i czerpać z niej bonusy do dowolnej Specjalizacji posiadanej lub zdobytej przez postać. Czy bonus z Pełnej Specjalizacji uwzględniony zostanie na już trwającym wątku zależy od MG go prowadzącego."

Tym samym ze wzoru KP zniknął zapisek:

"zwykła specjalizacja - atut zwykłej specjalizacji - na start taki sam jak pełnej specjalizacji"

4. Zmiany w osiągnięciach: Elementalist, Basics for the Win, I Cast Fist

► Pokaż Spoiler | stare
ElementalistPosiadaj na postaci 200 wydanych PD nie mając otwartych innych dziedzin niż żywiołowe
Basics for the WinPosiadaj na postaci 200 wydanych PD nie mając otwartych innych dziedzin niż Ninjutsu, Genjutsu, Iryō Ninjutsu czy Fūinjutsu
I Cast FistPosiadaj na postaci 200 wydanych PD nie mając otwartych innych dziedzin niż style walki
5. Nowy Shōton A: Tenshō Shōjin

6. Nowe Ninjutsu S: Zennō no Mōmoku

7. Nowy Fūton S: Kaatsu kōsen

8. Nowy Fūton S: Kōtetsu Setsudan-dan

9. Nowe Bingo A: Kurumi

10. Zmiany w Chinmoku no Fuin (Fuinjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Chinmoku no Fūin | Silence Seal沈黙の封印­­
KlasyfikacjaFūinjutsu, Ninjutsu Bariery
PieczęcieTygrys → Wąż → Baran → Wąż → Baran → Koń
KosztPotrójny przy nakładaniu, standardowy dla "włączenia" bariery i 1/2 standardowego na turę podtrzymywania jej włączonej
Zasięg30 m2
Wymaganianotki z wymalowaną wcześniej pieczęcią (jak na obrazku)
Technika polegająca na stworzeniu "bańki" chakry w pomieszczeniu, która blokuje wszelakie dźwięki z niego dochodzące. Sama bańka jest przezroczysta i jej nie widać, chociaż sensor czy osoba widząca chakrę może wykryć jej istnienie. Aby użyć techniki, trzeba przygotować wcześniej notki z odpowiednio namalowanym wzorem, przelać do nich trochę własnej chakry i rozłożyć na wszystkich ścianach w pomieszczeniu. Następnie składamy wymagane pieczęci i nakładamy ową "bańkę", która nie przepuszcza dźwięków.

Sama bańka pozostaje na stałe w pomieszczeniu, zwyczajnie możemy ją włączać i wyłączać. Koszt jest wtedy znacznie mniejszy i nie wymaga składania pieczęci. Wystarczy dotknąć jednej z notek lub mieć przygotowaną dodatkową notkę, którą możemy np. ukryć pod biurkiem w swoim biurze lub gabinecie Kage. Tak dla wygody. Pomieszczenie może mieć maksymalne wymiary 30 metrów kwadratowych. Zerwanie notki wymaga ponownej aktywacji jutsu od początku. Jedynie osoba znająca technikę może aktywować i dezaktywować bańkę, jednak nie musi ona nakładać notek. Przez bańkę z chakry można bez problemu przechodzić.
11. Nowe Inuzuki C: Chinsei Tatchi

12. Nowy Doton A: Doton: Sekka

13. Zmiany w Doton: Kajugan no Jutsu (Doton B)
► Pokaż Spoiler | stare
Doton: Kajūgan no Jutsu | Earth Release: Added-Weight Rock Technique土遁・加重岩の術­
KlasyfikacjaDoton, Transformacja natury
PieczęcieWąż
KosztRóżny
Koszt jest zależny głównie od wielkości obiektu, jakiego masą będziemy manipulować oraz jak bardzo chcemy na nią wpłynąć. Rozmiar tych obiektów można przyrównać do tych, jakie posiadają zwierzęta w paktach:
  • Obiekty malutkie i małe - koszt rangi C
  • Obiekty średnie i spore - koszt rangi B
  • Obiekty duże i wielkie - koszt rangi A
  • Obiekty olbrzymie - koszt rangi S
  • Obiekty monstrualne - dwukrotny koszt rangi S. By zmienić masę istotom monstrualnym należy posiadać Sennina Dotonu
  • Obiekty rozmiaru molocha - czterokrotny koszt rangi S. By zmieniać masę molochom nalezy posiadać Sennina Dotonu i Specjalizację w Doton
Koszt ten jest powielany przez to, jak bardzo chcemy wpłynąć na masę danego obiektu. Jeżeli powielamy masę dwukrotnie, płacimy koszt bazowy. Jeżeli powielamy trzykrotnie - podwójny koszt bazowy, jeśli czterokrotnie potrójny koszt bazowy itd.

W przypadku, gdy koszt bazowy od razu był "dwukrotny" lub "czterokrotny" to przy potrojeniu wagi (podwójny koszt bazowy), ostateczny koszt techniki to koszt czterokrotny i ośmiokrotny, itd.

Koszt utrzymania techniki wynosi połowę kosztu zużytego na technikę na turę.
ZasięgDotykowy
Wymagania---
Jedna z dwóch technik manipulująca samą grawitacją celu. Za jej pomocą możemy zwiększyć masę obiektu. Maksymalnie możemy zmienić masę dziesięciokrotnie. Po użyciu tej techniki postać odczuwa efekty grawitacji, jednak nie mają one przełożenia na jej stan fizyczny (zwiększając komuś masę 5 krotnie nie zmienimy go w papkę).

Sama zmiana wagi wpływa jednak na możliwości poruszania się postaci. Im wyższa waga tym ciężej się przemieszczać. Jak bardzo jednak to wpływa na konkretne osoby określa MG.

Posiadając rangę A w Doton maksymalnie możemy zmienić masę dwudziestopięciokrotnie.
Posiadając rangę S w Doton maksymalnie możemy zmienić masę pięćdziesięciokrotnie.
Posiadając Sennina Dotonu jeżeli Wytrzymałość celu jest mniejsza od Kontroli Chakry użytkownika o 3, wówczas przy czterokrotnej zmianie masy (potrójny koszt bazowy) i płacąc dodatkowy koszt techniki rangi A możemy zmienić cel w kamień. Proces ten przebiega dość szybko, od miejsca kontaktu z użytkownikiem techniki rozprzestrzeniając się na całe ciało.
Posiadając Specjalizację w Doton oraz rangę S w Doton maksymalnie możemy zmienić masę stukrotnie.
14. Zmiany w unikacie Kokuto
► Pokaż Spoiler | stare
Kokutō | Black Blade黒刀
Legenda
Czarny jak noc miecz owiany jest jedną, szczególnie fascynującą legendą. Podobno było to ostrze zdolne zranić nawet nieśmiertelnych. Dalej jednak legenda zdaje się rozdzielać, sugerując różne efekty działań. Niektórzy mówią, że samo ostrze nie byłoby może aż tak wyjątkowe, gdyby nie trucizna, którą jest pokryte i która jest zdolna zabić nawet bogów. Inna zaś wersja mówi, że jakakolwiek rana zadana tym ostrzem rani nie tylko ciało, ale i duszę, przez co jest w stanie "zabić" nieśmiertelnych. Jeszcze inna sugeruje, że zadane ostrzem rany nigdy się nie leczą, przez co nawet nieśmiertelni muszą mieć się na baczności. Jak jednak jest naprawdę... nie wiadomo.
Zdolności
Ostrze wykonane ze specjalnego stopu metali faktycznie zyskało specyficzną barwę, dzięki któremu zyskało sobie wcześniejszą chwałę. Jednak stop ten, choć zaginął na przestrzeni wieków, posiada o wiele więcej cech, dających swojemu użytkownikowi dodatkowe asy w rękawie:
  • Stop ten jest wyjątkowo wytrzymały, by złamać ostrze potrzeba Siły na minimum 12 poziomie.
  • Ostrze posiada również swego rodzaju higroskopijność. I choć nie wchłania ona cieczy do samej siebie, a obrażenia nim zadane nie powodują wysychania skóry, tak wszelakie stosowanie trucizn czy specyfików na ostrzu jest zdecydowanie bardziej efektywne, gdyż te trzymają się znacznie lepiej i dłużej na nim.
  • Zdecydowanie jednak najpotężniejszą zdolnością tego ostrza jest to, że rozprasza ono w swojej okolicy chakrę. Nie znaczy to, że jest w stanie skontrować Bijūdamę choć zdecydowanie zakłóci trochę przepływ chakry w miejscu styku, doprowadzając zapewne tym samym do eksplozji. Sprawia to, że ostrze jest wyjątkowo odporne na uszkodzenia związane z chakrą, ale jednocześnie jest w stanie przebijać się przez różne techniki, jak bariery, tarcze czy wzmocnienia. Jest w stanie np. bez problemu przebić się przez Domu czy Raiton Chakura Mōdo, które normalnie dawałyby swego rodzaju odporność na ataki fizyczne. Szczegóły efektywności w przypadku innych technik ocenia MG nadzorujący wątek.
    15. Zmiany w unikacie Bashōsen
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Bashōsen | Banana Palm Fan芭蕉扇
    Legenda
    Istnieje legenda mówiąca, że Mędrzec Sześciu Ścieżek pozostawił po sobie pięć potężnych przedmiotów, niekiedy nazywanych Najświętszymi Skarbami Sześciu Ścieżek bądź Cennymi Narzędziami Mędrca Sześciu Ścieżek. Czy faktycznie tak było, czy może ktoś po prostu próbował się wywyższyć nad innymi ciężko powiedzieć. Nie da się jednak ukryć, że reszta historii mówiących o Bashōsen przedstawia go jako przedmiot, który pozwala ominąć limity ludzkich możliwości i zbliżyć się do poziomu tej legendarnej postaci, która podobno zostawiła go po sobie.
    Posiadacz?
    Zdolności
    Niewielu ludzi jest w stanie władać wszystkimi pięcioma żywiołami. Jeszcze mniej - uzyskać w nich mistrzostwo. Jednak posiadacze Bashōsen zyskują tę zdolność wraz z dzierżeniem tego tajemniczego wachlarza. Sam w sobie także posiada kilka specyficznych cech:
    • Sam wachlarz nie jest zbyt wytrzymały - można go zniszczyć uderzeniem o Sile 7. Jednak naturalnie wchłania on energię natury i się regeneruje po miesiącu fabularnym.
    • Jeśli postać posiada Specjalizację w jakimś żywiole podstawowym, to może korzystać z technik tego żywiołu bez potrzeby składania pieczęci czy koncentracji chakry. Takie techniki też kosztują połowę swojego kosztu (Standardowy zmienia się na Połowiczny, Podwójny na Standardowy itd.). Należy jednak wykonać ruch wachlarzem, który to generuje efekt techniki.
    • Postać podczas korzystania z wachlarza zyskuje także dostęp do następujących technik
      • Katon: Gōkakyū no Jutsu,
      • Daikamaitachi no Jutsu,
      • Fūton: Daitoppa,
      • Raiton: Denki no Te,
      • Raiton: Jibashi,
      • Doton: Doryūheki,
      • Suiton: Hatō.
      Każdą z tych technik jest też w stanie wykonać na dowolnym poziomie - od rangi D aż po S, nawet jeśli nie posiada danego żywiołu lub nie jest on odpowiednio rozwinięty. Nie musi też składać pieczęci i wystarczy wykonać tylko zamach wachlarzem. Chakrę jednak płaci normalnie, zgodnie z opisami technik.
    16. Zmiany w unikacie Hiramekarei
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Hiramekarei | Great Twin Bladesヒラメカレイ
    Legenda
    Jedno z Siedmiu Ostrzy legendarnych Siedmiu Mistrzów Miecza Mgły. Samo Kirigakure pilnie strzegło swoich sekretów, a Siódemka tym bardziej nie zdradzała swoich tajemnic. Po upadku Ukrytej Mgły zaś jakiekolwiek informacje o tym ostrzu zdawały się zniknąć na zawsze. To, co zostało w pogłoskach to legendy mówiące, że ostrze to jest w stanie wzmocnić kontrolę nad samą chakrą. Niektórzy mówią, że miecz ten jest w stanie z największej ofermy zrobić ninję na poziomie Kage.
    Posiadacz?
    Zdolności
    Jedno z najbardziej nietypowych ostrzy wśród Siedmiu Ostrzy Mistrzów Miecz Mgły znane ze swoich niezwykłych zdolności manipulowania czystą chakrą. Hiramekarei jest szeroki, płaskim ostrzem z dwoma zakrzywionymi do góry wgłębieniami u podstawy tworzącymi specyficzny jelec. Przyjmuje się porównywać kształt ostrza do flądry. Jego nietypową cechą są dwie rękojeście przyczepione do podstawy. Posiada on sporą ilość specjalnych właściwości:
    • Jest wytworzony z niesamowicie wytrzymałego materiału. Żadne techniki czy ciosy jakich Siła jest mniejsza niż 13 nie są w stanie mu zagrozić.
    • Jest w stanie przechowywać chakrę. Maksymalna jego pojemność to 10 000 chakry. Każda osoba kładąc ręke na broni jest w stanie przelać mu swoją chakrę, tak długo jak taka jest jej intencja. Tak przekazana chakra normalnie się regeneruje, bez żadnych szkód dla tego kto ją przekazał. Tak przechowaną chakrę można następnie wydać na pozostałe zdolności ostrza, jakich koszta są liczone jakby miało się KC równe 9.
    • Najbardziej podstawowym sposobem wykorzystania przechowywanej chakry jest pokrycie ostrze cienką warstwą chakry, wzmacniając jej podstawowe właściwości jak wytrzymałość i ostrość niczym samurajska technika Hien. Posiada on jednak dodatkową specjalną właściwość, jaką jest zaburzenie układu chakry przy trafieniu bezpośrednio w ciało innej osoby. Zaburzenie układ nie jest wielkie, jednak automatyczne wyłącza on w ten sposób wszystkie techniki użytkownika wymagające kosztu turowego. Podczas takiego przelewania chakry, jesteśmy również w stanie rozłączyć ostrze na dwa, bliżniacze miecze. Koszt takiego pokrycia wynosi Standardowy B na turę.
    • Drugim, bardziej chakrożerną metodą użycia ostrza jest uwolnienie chakry jaka to się w nim znajduje i uformowanie z niej dowolnego kształtu wokół całego ostrza. Może to być np. gigantyczny młot, tarcza czy ogromny miecz. Zależnie od kształtu, potrafi ona zmieniać swoje właściwości np. miecz w ten sposób stworzony będzie niezwykle ostry niczym otoczony Fuutonem, a tarcza będzie tak wytrzymała jest ściany Dotonowe. Koszt takiej manipulacji to standardowy koszt A za 1 metr szcześcienny na turę. Również, właściwość z zaburzeniem układu opisana wyżej działa w tej formie. Zdolności można używać jedynie, kiedy ostrze nie jest podzielone na 2 części.
    • Trzecią, często najsilniejszą metodą wykorzystywania ostrza, jest projekcja chakry w nim zamkniętej w postaci fal energii. Można jej używać w tym samym czasie, co wyżej opisanych zdolności. Są 3 forme jakie taka projekcja może przyjąć.

      Pierwszą z nich, są igły. Podwójnym kosztem S jesteśmy w stanie posłać 10 metrowych igieł z chakry w przeciwnika oddalonego maksymalnie o 20 metrów. Nie mają one ogromnej siły przebicia i nie przejdą nawet przez stal. Posiadają one jednak specjalną właściwość, gdzie po wbiciu się igieł w ciało przeciwnika, zaburzają u niego przepływ chakry uniemożliwiając wykonywanie technik. Zaburzenie trwa tak długo, jak wbitych jest minimum 5 igieł w ciało przeciwnika. Igły te rozpływają się jednak po 1 turze od momentu trafienia.

      Drugą z nich, jest strumień energii. Użytkownik ostrza zbiera energię w postaci kuli na czubku samego Hiramekarei. Następnie posyła on dużej strumień energii, bazowo mający destrukcyjną siłę porównywalną do technik A. Technika tak wygląda jak Kamehameha z popularnego komiksu na Starym Kontynencie. Wielkość strumienia oraz jego siła zależna jest od ilości chakry włożonej w niego. Standardowym kosztem S jesteśmy w stanie wytworzyć strumień o średnicy 0.5 metra i sile przebicia porównywalnej do techniki A, natomiast pięciokrotnym kosztem S wytwarzamy strumień o średnicy 2.5 metra oraz sile przebicia wykraczającej za techniki S. Niezależnie od ilości włożone chakry, strumień ten przebywa maksymalnie 30 metrów.

      Ostatnia forma jest bardzo podobna do drugiej, z drobną różnicą. Wykonując zamach, zebrana w Hiramekarei energia uwalniana jest w postaci cienkiej fali mającej kształt półksiężyca. Siła takiej fali jest tak samo zależna jak siła strumienia, jednak różni się ona kształtem. Standardowym kosztem S jesteśmy w stanie wytworzyć falę o szerokości 3 metrów i sile porówynwalnej do techniki A. Pięciokrotnym kosztem S, wytwarzamy falę o szerokości 15 metrów i sile przekraczającej techniki S. Minusem jest jedynie dystans jaki fala przebywa przed rozproszeniem, wynoszący maksymalnie 20 metrów.
    17. Nowe bukijutsu wspierane chakrą: Genso Chikan

    18. Nowe Ninjutsu C: Kebari Senbon

    19. Nowe Ninjutsu B: Kotai Hikari Buttai no Jutsu

    20. Nowe Genjutsu A: Yakubutsu no hana

    21. Nowe Genjutsu B: Mae ni taiken shita yō na kankaku

    22. Nowy Suiton B: Takitsubo no Jutsu

    23. Nowe Fuinjutsu A: Mezame no Yobigoe

    24. Nowe Fuinjutsu B: Fūin no Kassei-ka

    25. Nowy Doton A: Kakusareta-sha no Tsuchi no Haka

    27. Nowy Meiton A: Meiton: Sōen no kangoku

    28. Update tematów poszczególnych Bijuu by pasowały do tematu ogólnego po reworku który miał miejsce jakiś czas temu

    29. Nowy robak Aburame C: Hotaru

    30. Nowy Katon S: Katon: Zukokku

    31. Zmiany w technice Kyodaina Hebi (Shirohebi A)
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Kyodaina Hebi | Giant Snake巨大なヘビ
    KlasyfikacjaShirohebi, Transformacja Natury
    PieczęciePies → Wąż → Małpa → Pies → Wół → Koń → Tygrys → Wąż → Smok → Ptak→ Smok → Małpa → Wół → Szczur → Wąż
    KosztStandardowy A + Połowiczny od rangi użytego węża na turę
    Zasięg20 metrów
    Wymagania---
    Technika zbliżona do tych standardowych arsenału wężowatych z tą różnicą że tutaj tworzymy posłusznego nam węża o długości 40 metrów i średnicy 2 metrów. Wąż jest tworzony nie dalej niż 2 metry od tworzącego. Nie może się on oddalać dalej niż 20 metrów od użytkownika. Można jak najbardziej na nim jeździć. Oczywiście oprócz transportu ma walory bojowe.
    Posiadając rangę S w Shirohebi możemy stworzyć węża o długości 100 metrów i średnicy 5 metrów płacąc Standardowy koszt S + Połowiczny od rangi użytego węża na turę.
    Posiadając Specjalizacje w Shirohebi ilość użytych pieczęci zmniejsza się do Węża jednakże czas kumulacji chakry pozostaje niezmienny.
    32. Zmiany w technice Onibi no Mezame (Katon B) Zmiana o tyle ważna że zwiększyła rangę oraz koszt techniki. Wszyscy posiadacze proszeni są o zaktualizowanie swoich wydatków i rangi techniki w KP
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Onibi no Mezame | Awakening of the Fire Spirit鬼火の目覚め
    KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
    PieczęcieZając → Dzik → Tygrys → Smok → Wół → Dzik → Zając
    KosztDwukrotny za stworzenie | Standardowy za utrzymanie, płacone od drugiej tury
    Zasięg---
    Jutsu polegające na stworzeniu olbrzymiego potwora z ognia, dodatkowo wzmocnionego chakrą. Ifryt taki może przyjąć dowolną formę tak długo, jak bliżej jej do humanioda - w związku z tym, chociaż może przypominać zarówno ogromnego smoka, jak i demona z baśni i legend, wymagane jest od niego posiadanie głowy, torsu oraz rąk bądź łap. Cała reszta jest dyskusyjna i jak może posiadać kończyny dolne. Ifryt jest w stanie lewitować nad ziemią, będąc zdolnym do lotu. Ze względu na wzmocnienie chakrą, pomimo bycia złożonym z energii pod postacią płomieni, twór ten można dotknąć, a uderzenie przez niego wykonane odrzuci, zamiast przejść przez cel. Rzecz jasna parząc przy tym przeciwnika. Jest w stanie wykonywać proste polecenia użytkownika, jednak bardziej inteligentne polecenia mogą stanowczo wykraczać poza jego możliwości pojmowania. Ifryt taki wymiarami dorównuje dorosłemu człowiekowi. Ze względu na stworzony materiał, obrażenia fizyczne nie robią mu wiele, zamieniając zniszczony fragment w płomienie, jakie to następnie szybko ponownie formują się w żywiołaka ognia. Z innymi żywiołami reaguje tak, jak reagowałby zwykły płomień.

    Posiadając rangę A w Katonie można przelać większą ilość chakry do utworzenia ifryta. By stworzyć go w rozmiarze 30 metrów trzeba przelać koszt chakry równy Podwójnemu kosztowi rangi A. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy rangi A na turę.
    Posiadając Sennina Katonu możliwe jest wykonanie technik Katonu, używając do tego Ifryta. Każde jutsu wykonane w ten sposób, chociaż pieczęcie musi złożyć shinobi, wychodzą ze stworzonego tworu. Technika taka wymaga uiszczenia dodatkowego kosztu Standardowego równego randze używanej techniki. Dodatkowo taka technika nie zyskuje boostów mogących wynikać z rozmiaru Ifryta, chyba że postać jest pod wpływem zdolności, która wzmacnia działanie technik Katonu (np. Senjutsu, biegłość, unikat).
    Posiadając rangę S i Specjalizację w Katonie tworzenie większych ifrytów jest jeszcze bardziej efektowne i można stworzyć monstrualnego potwora, osiągającego rozmiar nawet 100 metrów, kosztem równym Poczwórnemu rangi S. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy rangi S na turę.
    33. Zmiany w pełnej specjalizacji Fuinjutsu
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Fūinjutsu - techniki wymagające odpowiedniego ołtarza, miejsca czy obszaru nie wymagają go dłużej. Wciąż należy spełnić inne wymogi, jak np. pojemnik, cel, ale nie trzeba przygotowywać odpowiedniego miejsca do jego wykonania. Nie dotyczy to tylko technik Fūinjutsu, ale także i innych dziedzin, jak np. w przypadku Tensō no Jutsu (Ninjutsu). Ponadto analizując raz nałożoną pieczęć są w stanie się jej nauczyć bez potrzeby pójścia po zwój czy nauki od twórcy danej pieczęci prywatnej.
    34. Zmiany w technice Kage Bunshin no Jutsu (Ninjutsu B)
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Kage Bunshin no Jutsu | Shadow Clone Technique影分身の術­
    KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Klonująca
    PieczęciePieczęć klonowania
    KosztChakra dzielona równo pomiędzy oryginał i kopie, nowo utworzony klon musi posiadać minimum 1 000 Chakry
    standardowy D utrzymania od klona (minimum 3) płacone przez stworzone kopie
    Zasięg---
    Wymagania---
    Jedna z najdoskonalszych technik klonowania, niosąca nie tylko dodatkowe możliwości, ale również ryzyko. Po złożeniu jednej pieczęci nasze pokłady chakry dzielą się równo pomiędzy wszystkie stworzone kopie. Są w stanie wykonywać techniki oparte na chakrze, jak również zadawać fizyczne obrażenia. Posiadają też wszelakie atuty, jakie posiada oryginał. Skopiowany zostaje także ekwipunek, z wyłączeniem zwojów z zapieczętowanymi przedmiotami lub technikami, zaawansowanych technologicznie urządzeń, przedmiotów o unikatowych właściwościach (np. unikaty) oraz przedmiotów jednorazowego użytku. Klon taki nie ma też dostępu do technik powiązanych z klanem (Hiden) bądź limitami krwi (Kekkei Genkai, Kekkei Tōta). Prócz klasycznych ograniczeń posiadanych przez klony, znikają one w przypadku straty przytomności przez twórcę lub w momencie jego zaśnięcia bez względu na to, czym zostało spowodowane. W zamian za to, są w stanie podróżować samodzielnie na dłuższe dystanse, a zdobyte przez nie informacje i doświadczenia wracają podczas ich zniszczenia do twórcy oraz innych Cienistych Klonów przez niego utworzonych.

    W przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca jedynie 50% pozostałej u kopii chakry, przez co technika jest niebezpieczna dla osób o jej zbyt małej ilości. Podczas utrzymywania klonów, ilość chakry pozostała u oryginału po dokonaniu podziału traktowana jest jako jego nowa, maksymalna jej ilość. Przez to, jej drastycznie pomniejszona ilość nie wpływa negatywnie na shinobi. Każdy klon po zniszczeniu pozostawia po sobie kłębek dymu, który może być zarówno przydatnym narzędziem, jak i utrudnieniem w zależności od sytuacji.

    W przypadku gdy posiadamy wspomagania, to klony nie kopiują rzeczy unikalnych, jak np. Bijū czy Gozu Tennō. Mogą natomiast wejść w stan w z jakiego postać może korzystać, jak np. Senjutsu, techniki wspomagające czy Przeklęta Pieczęć. Należy mieć jednak na uwadze, że klon znikając przekazuje nie tylko wiedzę, ale też i obciążenie, jakie wynikało z wejścia w ten tryb, co może się skończyć np. redukcją maksymalnego czasu trwania danego wspomagania czy innymi efektami ubocznymi.

    Na randze A Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony. Nowo utworzony klon musi posiadać minimum 500 chakry.
    Na randze S Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony. Nowo utworzony klon musi posiadać minimum 250 chakry.
    Na randze S Ninjutsu oraz posiadając Specjalizację w Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony. Nowo utworzony klon musi posiadać minimum 100 chakry.
    Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 6 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 60% pozostałej u kopii chakry.
    Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 7 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 70% pozostałej u kopii chakry.
    Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 8 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 80% pozostałej u kopii chakry.
    Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 9 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 90% pozostałej u kopii chakry.
    Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 10 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 100% pozostałej u kopii chakry.
    35. Zmiany w technice Bunretsu no Jutsu (Ninjutsu A)
    ► Pokaż Spoiler | stare
    Bunretsu no Jutsu | Fission Technique分裂の術
    KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Klonująca
    Pieczęcie---
    KosztChakra dzielona równo między twory, a oryginał
    ZasięgDowolny
    Wymagania---
    Technika idealnego klona, gdyż zamiast klona... tworzy drugą istotę, będącą oryginałem. Posiada on ciało z krwi i kości, statystyki, dziedziny oraz atuty, biegłości i wady oryginały, nie znika pod wpływem obrażeń czy dekoncentracji twórcy. Tworzony organizm znajduje się w takim samym stanie, co oryginał - dotyczy to np. chorób czy zażytych specyfików/trucizn. Żadna technika nie jest też w stanie rozróżnić jednego oryginału od drugiego. Każda połówka posiada własną świadomość i wolę. Jedyną zmianą w stosunku do początkowej wersji jest to, że zasoby chakry są dzielone na pół, a maksymalny koszt jednej techniki, jaką mogą wykonać to Podwójny S. Utrzymywać i wykorzystywać w turze mogą większą ilość chakry. Ograniczenie to dotyczy też technik, których koszt jest bardziej specyficzny (np. wielokrotny B) - maksimum to Podwójny S dla użytkownika Bunretsu no Jutsu.

    Oba "oryginały" mogą jednocześnie chodzić na różne misje i zarabiać PD, choć nie mogą się rozwijać, dopóki się nie połączą. Mogą także zdobywać różne nagrody, choć wiąże się to z różnymi niedogodnościami. Zdobycie przez jednego z Bunretsu jakiejś biegłości, atutu, wady czy czegoś tego typu, po połączeniu - będzie osłabione, zwykle w takim stopniu, w jakim dane "klony" to opanowały (podział na 2 klony - 50%, na 3 - 33% itp.), choć zależnie od sytuacji - taka zdolność może być także wzmocniona bądź osłabiona. W przypadku nagród z próśb, należy już przy ich pisaniu określić, że planuje się ją zdobyć przy pomocy Bunretsu, gdyż administracja może (acz nie musi) uznać, że zdobycie danej nagrody przez jednego z Bunretsu wpłynie na jej efekt. Po połączeniu się w jedno ciało, to jak dane nagrody będą wyglądać, zależy od dalszych poczynań fabularnych gracza - mogą zarówno całkowicie zniknąć, jak i rozwinąć się do pełnej formy.

    By się połączyć, dane klony muszą być obok siebie, a nie po prostu "zniknąć w obłokach". Wchłonięcie drugiej połówki wiąże się ze zdobyciem posiadanej przez niego wiedzy oraz pozostałych zasobów chakry. Zbyt długi jednak podział z Bunretsu może wiązać się z byciem przytłoczonym natłokiem nowych informacji i wspomnień. W przypadku, gdy jeden z oryginałów posiadał obrażenia, te także są wchłaniane i odpowiednio dostosowywane, zależnie od tego jak rozległe są to obrażenia i ile klonów je posiadało, a ile nie. W przypadku utraty przez klona kończyny bądź narządu, po połączeniu połówek staje się on z reguły sparaliżowany bądź niewydolny. Jeśli jeden z klonów umrze, zasoby chakry z tego ciała są tracone, choć progi jej wykupywania pozostają bez zmian, do momentu wchłonięcia ciała. Wówczas, choć chakra wraca, statystyki Siły, Szybkości, Wytrzymałości oraz Refleksu spadają o 3 na czas jednego kwartału. Przez ten czas niemożliwe jest także korzystanie z tej techniki. Dodatkowo, połączenie się z martwym ciałem może wiązać się, poza wspomnianymi minusami, z urazami na psychice, związane z przeżyciem własnej śmierci. W przypadku wątpliwości, jak rozegrać połączenie ciał należy skontaktować się z Mistrzami Fabularnymi. Jeśli ze względów fabularnych nie jest możliwe odzyskanie drugiej połówki, można zgłosić prośbę do administracji, która może pozwolić by ocalone ciało mogło się rozwijać, nawet bez połączenia z martwym.

    Technika nie klonuje ekwipunku i przy jej użyciu należy jasno zaznaczyć, jak jest on dzielony pomiędzy połówki, np. z 10 shurikenów, 8 otrzyma jedna połówka, a 2 druga. Analogicznie wszelkiego typu pieczęci czy wspomagania ilościowe, jeśli użytkownik Bunretsu posiada Bijū, po podziale przy pomocy tej techniki, tylko jedno ciało będzie go wciąż miało. Analogicznie w przypadku innych wspomagań czy pieczęci, np. Hiraishina. W przypadku podziału podczas utrzymywania jakiejś techniki (np. Raiton Chakura Mōdo), każdy z klonów musi zapłacić koszt utrzymania tej techniki, nieważne czy zostały utworzone na początku czy końcu tury.

    Posiadając Sennina Ninjutsu można poświęcić część swojego wynagrodzenia w zamian za możliwość otrzymania nieosłabionych fantów z misji. Zgłasza się taką chęć na początku misji swojemu MG. Wówczas, jeżeli Bunretsu zdobędzie nagrodę dodatkową np. biegłość, ta nie jest osłabiana, choć ilość PD oraz PT jest pomniejszana. Przyjmuje się, że osłabienie to wynosi około 1/3 wynagrodzenia, choć w szczególnych przypadkach może być to więcej.
    Posiadając Specjalizację w Ninjutsu możliwe jest podzielenie się na trzy osoby, a nie dwie.

    Statystyki: autor: Hefajstos — wczoraj, 12:25

    Przeczytaj na stronie Zobacz stronę w katalogu