Re: Ogłoszenia

Sakura no Hana
Sakura no Hana
Re: Ogłoszenia
12-10-2025 18:44

1. Zmiany w technice Kawarimi no Jutsu (Ninjutsu E)

► Pokaż Spoiler | stare
Kawarimi no Jutsu | Body Replacement Technique変わり身の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Podmiany
PieczęcieTygrys → Dzik → Wół → Pies → Wąż → Dotknięcie przedmiotu
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie/30m
Wymagania---
Technika ta pozwala na zamienienie się miejscami z przedmiotem (który dotknęliśmy po złożeniu pieczęci) na moment przed otrzymaniem obrażeń. Chociaż prosta w swoim zamyśle, rządzi się pewnymi prawami. Technikę trzeba przygotować wcześniej. Jest to podstawowy warunek, by w przypadku zagrożenia technika odniosła sukces. Wcześniej należy wybrać przedmiot, który nie może znajdować się podczas przemiany dalej niż 30 metrów od shinobi. Ninja musi też być świadom ataku. Podmiana następuje świadomie, wedle woli wykonującego. Posiadając przygotowane Kawarimi, użycie jakiejkolwiek techniki używającej chakry, innej niż techniki E czy z samą klasyfikacją "Kontrola Chakry" (nie licząc klasyfikacji będącej nazwą dziedziny), która manipuluje samą chakrą (nie przedmiotem, żywiołem, czasem itp.) jest w stanie rozproszyć Technikę Podmiany przed jej właściwym użyciem. Po nastąpieniu zamiany, przez krótką chwilę zdaje się jakby atak faktycznie dosięgnął celu. Dopiero po sekundzie widać rzeczywiste skutki techniki. Czas ten wprawiony ninja może wykorzystać do wyprowadzenia kontrataku.

Posiadając rangę A Ninjutsu podmiany tą techniką nie wymagają składania pieczęci. Czas kumulacji chakry wynosi jednak tyle, ile zajęłoby ich złożenie.
2. Zmiany w technice Ki Nobori no Shugyō (Ninjutsu E)
► Pokaż Spoiler | stare
Ki Nobori no Shugyō | Tree Climbing Practice木登り修業­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
Kolejna podstawowa zdolność ninja. Poprzez odpowiednio precyzyjne skupienie chakry w podeszwach stóp, ten może bez problemów przyczepić się do dowolnej powierzchni, chodząc wzdłuż niej jak po prostej drodze. To dzięki tej zdolności możliwe jest wbieganie po ścianach czy wchodzenie po drzewach bez użycia dłoni. Zdolność ta wymaga jednak konkretnych zdolności kontroli chakry (4 i więcej) dla szybszego opanowania. Jej za mała ilość skupiona w tak problematycznym miejscu jak stopy jest w stanie odczepić shinobi od powierzchni. Za duża zaś - pozwala wybić się od powierzchni, po której ten stąpa, jednocześnie uszkadzając te bardziej podatne na zniszczenia pozostawiając widoczny ślad. Kluczem jest stałe utrzymywanie idealnie określonej ilości energii w chcianym miejscu.

Posiadając rangę B Ninjutsu chodzenie po płaskich powierzchniach nie wymagają składania pieczęci. Czas kumulacji chakry wynosi jednak tyle, ile zajęłoby ich złożenie.
3. Zmiany w technice Suimen Hokō no Gyō (Ninjutsu E)
► Pokaż Spoiler | stare
Suimen Hokō no Gyō | Water Surface Walking Practice水面歩行の業­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
Technika bliźniacza do Ki Nobori no Shugyō. Różnica? Zamiast chodzić po stromych, praktycznie pionowych powierzchniach, ów sztuka pozwala poruszać się po tafli wody niczym jak po prostej drodze. Odpowiednie użycie pozwala nawet uniknąć utknięcia na kleistych powierzchniach, nie tracąc przy tym szybkości. Największa różnica pomiędzy tymi dwoma technikami polega na sposobie kumulowania chakry w stopach. Chociaż docelowo jej ilość jest taka sama, Suimen Hokō no Gyō wymaga przesyłania energii w różnej ilości dostosowując się do ruchów cieczy pod sobą. Chociaż sztuka jest ta wymagająca dla początkujących, z czasem - tak jak chodzenie po drzewach - staje się zdolnością tak naturalną jak oddychanie. Ci bardziej wprawieni są w stanie pominąć wymaganą pieczęć.

Posiadając rangę B Ninjutsu chodzenie po wodzie nie wymagają składania pieczęci. Czas kumulacji chakry wynosi jednak tyle, ile zajęłoby ich złożenie.
4. Zmiany w technice Sakki (Ninjutsu E)
► Pokaż Spoiler | stare
Sakki | Killing Intent殺気
KlasyfikacjaNinjutsu
Pieczęcie---
Koszt---
ZasięgZasięg wzroku
Wymagania---
Specyficzna technika pozwalająca wywrzeć swoją wolą presję na innych. Porównuje się wówczas Siłę Woli celu do Siły Woli użytkownika i korzysta z poniższej tabeli:
Różnica Siły Woli celu do użytkownikaEfekt
Większa bądź równa 0Cel odporny na technikę
-1 lub -2Cel czuje niepokój
-3 lub -4Cel czuje strach
-5Cel jest przerażony
-6 i dalejCel jest sparaliżowany ze strachu
W przypadku, gdy emocje postaci nie współgrają z jego intencjami, Sakki może zostać osłabione. Jest to decyzja MG, uzależniona od tego, w jakich warunkach i z jakim nastawieniem użyła tej techniki. Na ogół tego typu osłabienie wynosi -1, acz nie jest to reguła i może wynosić nawet więcej lub w skrajnych przypadkach - kompletnie nie wyjść.

Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 9 możemy zapłacić koszt standardowy A na turę, by za jej pomocą zmaterializować za użytkownikiem "wizję". Może być to demoniczna postać, czysta aura, cokolwiek. Dodaje to dodatkowej presji w postaci +1 przy przeliczaniu różnic na korzyść użytkownika tej techniki.
Mając Siłę Woli na poziomie 10 postać jest całkowicie odporna na efekty Sakki.
5. Zmiany w technice Chakura Kaiho (Ninjutsu D) [Ranga D -> E]
► Pokaż Spoiler | stare
Chakura Kaihō | Chakra Releaseチャクラ解放
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Czakry
PieczęciePies → Małpa → Dzik → Małpa
KosztPotrójny na turę (minimum 9 chakry)
ZasięgWłasny
Wymagania---
Technika ta polega na gwałtownym uwolnieniu chakry z ciała w celu zademonstrowania swojej siły. W zależności od siły ninja i jego zdolności kontrolowania chakry, efekt ten jest bardziej widowiskowy. Chakra może przybierać różne barwy, a nawet doprowadzić do chwilowej zmiany koloru włosów i oczu. U ninja, którzy posiadają rozwiniętą chakrę żywiołów, technika ta często wizualizuje powiązany z nimi żywioł.

Posiadając rangę B w Ninjutsu można pominąć połowę pieczęci.
Posiadając rangę S w Ninjutsu można pominąć wszystkie pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu technikę można wykonać standardowym kosztem, płacąc minimalnie 3 chakry na turę.
6. Usunięcie techniki Habatobi (Ninjutsu D) [Efekt przeniesiony do Ki Nobori no Shugyō]
► Pokaż Spoiler | stare
Habatobi | Long Jump幅跳び­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran
KosztStandardowy (minimum 3 chakry) za 2 metry
ZasięgRóżny, maksymalnie 10 metrów
WymaganiaKi Nobori no Shugyō
Jedna z najbardziej podstawowych zdolności ninja, bazująca na technice chodzenia po drzewach. Podobnie jak we wspomnianej technice, shinobi skupia chakrę w podeszwach swoich stóp. W tym przypadku jednak, używa zdecydowanie większej ilości chakry aby efektywnie wybić się od podłoża na jakim stoimy. W ten sposób jesteśmy w stanie wyskokiem przebyć dystans maksymalnie 10 metrów, a samo tempo takie “lotu” jest bliskie biegu samego shinobi wykonującego technikę. Dalej jednak uszkadzamy podłoże od jakiego to się wybijamy.

Posiadając technikę Suimen Hokō no Gyō jesteśmy w stanie w ten sposób wybijać się od wody po jakiej chodzimy.
Posiadając rangę C w Ninjutsu jesteśmy w stanie wybijać się bez uszkadzania podłoża na jakim stoimy, choć jeżeli ktoś chce, dalej może to robić.
Posiadając rangę B w Ninjutsu jesteśmy w stanie pominąć składanie pieczęci.
Posiadając rangę A w Ninjutsu jesteśmy w stanie wyskoczyć na maksymalnie 20 metrów.
Posiadając Specjalizację oraz Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie odbijać się nawet od powietrza. Pod stopą shinobi tworzy się wtedy niewielka, okrągła platforma od której to następnie się odbijamy. Koszt takiego odbicia to Połowiczny B za 2 metry.
7. Kawa Koe no Jutsu (Ninjutsu D) - Przeniesione z Ninjutsu do Shiin

8. Kyūshū Baitai (Ninjutsu D) - Przeniesione z Ninjutsu do Samurajów

9. Usunięcie techniki Me no henkei (Ninjutsu D) [Efekt przeniesiony do Henge no Jutsu]
► Pokaż Spoiler | stare
Me no henkei | Eye transformation白眼: 目の変形­
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika transformacji
PieczęcieBrak, czas kumulacji chakry wynosi tyle ile zajęłoby złożenie trzech pieczęci
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie
WymaganiaHenge no Jutsu
Technika pozwala na ukrycie posiadanego przez siebie Kekkei Genkai poprzez zmianę wyglądu oczu. Technika pozwala na wybór koloru, rozmiaru tęczówki czy źrenicy oczu użytkownika, a bardziej uzdolnieni shinobi mogą z niej korzystać nawet gdy użytkownik ma aktywne jakieś Dōjutsu. Jakiekolwiek doznane obrażenia są w stanie rozproszyć transformację, co następuje po krótkiej chwili po otrzymaniu ciosu.

Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 6 oczy mogą się od siebie różnić.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 7 technika maskuje również używanie Dōjutsu - oczy podczas używania nie zmieniają wyglądu, nie pojawiają się również dodatkowe efekty sugerujące korzystanie z techniki jak np. wybrzuszone żyły w pobliżu skroni.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 8 technikę możemy wykonać z pominięciem kumulacji chakry.
Posiadając Sennina Ninjutsu możemy również zmienić wygląd oczu na niestandardowy, np. całkiem białe/czarne, zmienić wygląd źrenicy na kocią itp.
10. Shijima no Jutsu (Ninijutsu D) - Przeniesione z Ninjutsu do Samurajów

11. Utsusemi no Jutsu (Ninjutsu D) - Przeniesione z Ninjutsu do Shiin

12. Zmiany w technice Chikara no jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Chikara no jutsu | Force Technique力の術­­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola chakry
PieczęcieWąż → Ptak → Zając → Szczur
KosztRóżny od rangi
ZasięgRóżny od rangi
Wymagania -
Dodatkowe Technika kosztuje 15PT
Technika, która za pomocą siły własnego umysłu umożliwia wprawienie w ruch (przesunięcie, podniesienie, odepchnięcie) przedmiotów o różnej wielkości. Ze względu na specyfikę techniki, wielkość wprawianych w ruch przedmiotów zależy przede wszystkim od siły woli shinobi, chakry, jaką wykorzystuje do techniki oraz doświadczeniu samego użytkownika w korzystaniu z techniki. Bardziej wprawiony shinobi może używać telekinezy również do defensywy.

RangaKoszt na turęMax wielkość obiektówObszar, na jakim shinobi może podnieść przedmioty(średnica w metrach)Zasięg rzutu/przesunięcia (w metrach)Dodatkowy czas mieszania chakry(pieczęcie)Wymagania
Estandardowy rangi E (minimum 3)Przedmioty malutkie (klucze, sztućce)13-Siła Woli 5
Dstandardowy rangi DPrzedmioty małe (4-10kg)35-Siła Woli 6
Cstandardowy rangi CPrzedmioty średnie (10-30kg)510-Siła Woli 7
Bstandardowy rangi BPrzedmioty spore (30-70kg)10202Siła Woli 8
Astandardowy rangi APrzedmioty duże (max.500kg)15304Siła Woli 9
Sstandardowy rangi SPrzedmiotu wielkie (max. 4 tony )255010Siła Woli 10
Statystyki przedstawione w tabelce są bardzo uogólnione - w zależności od sytuacji, sposobu wykorzystania umiejętności mogą ulec zmianie - podlega to ocenie MG. Prędkość poruszania obiektami zależy przede wszystkim od poziomu Siły Woli użytkownika oraz wielkości poruszanego przedmiotu - to również podlega ocenie MG.
Nadużywanie techniki w krótkim odstępie czasowym (zwłaszcza w przypadku większych przedmiotów) może wiązać się z nieprzyjemnymi dolegliwościami, związanymi ze wzrostem ciśnienia krwi w organizmie - krwawienie z nosa, ból głowy, mroczki przed oczami, wyczerpanie, migrena, w najgorszym wypadku utrata przytomności.

Posiadając Specjalizację w Ninjutsu wymóg dotyczący SW spada o 1
Posiadając Sennina w Ninjutsu możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
13. Usunięta technika Chakura Hiki (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Chakura Hiki | Chakra Pullチャクラ引き
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Czakry
PieczęcieTygrys → Koń → Pies → Dzik
KosztStandardowy
Zasięg10m
WymaganiaKontrola Chakry 7
Prosta technika polegająca tylko na jednej rzeczy - przyciąganiu do siebie przedmiotów jakie to wcześniej dotknęliśmy. Przyjmuje się że mają one na sobie ślad chakry, jaki utrzymuje się przez 3 tury po utracie kontaktu z użytkownikiem. Tak długo jak mają ten ślad, tak długo użytkownik składając pieczęci i kumulując chakrę jest w stanie przyciągnąć taki przedmiot. Porusza się on z Szybkością 7 i nie można nim manipulować. Ot, w linii prostej wraca do użytkownika, to też jakieś przeszkody po drodze mogą ten proces przerwać. Również kiedy znajduje się w dłoniach innej osoby, ta jest w stanie taki przedmiot zatrzymać, choć musi się z nim lekko siłować. Osoba z Siłą 6 bez problemu może nim władać nawet, kiedy użytkownik techniki chce ten przedmiot przyciągnąć. Bazowo maksymalna waga takiego przedmiotu wynosi 5kg. Czy to więc będzie pęk kluczy, książka czy też miecz - nie ma to znaczenia, o ile wagowo przedmiot nie przekroczy wspomnianych 5kg. Maksymalnie w danym czasie można przyciągnąć tylko 1 przedmiot w ten sposób.

W przypadku jeżeli w przedmiocie znajduje się chakra użytkownika zapieczętowana bardziej na stałe np. poprzez jakieś Fuinjutsu lub technikę jak Kagaku Rantan, ślad chakry nie znika i użytkownik może przywoływać taki przedmiot bez zmartwień o tym ile tur minęło od kontaktu z nim.

Posiadając rangę B w Ninjutsu można przyciągać przedmioty do 10kg.
Posiadając rangę A w Ninjutsu można pominąć pieczęci.
Posiadając rangę S w Ninjutsu zasięg rośnie dwukrotnie.
Posiadając Sennina Ninjutsu użytkownik jest w stanie zaginać tor lotu, aby to przedmiot wrócił do niego po trasie jaką to ten sobie zażyczy, co może umożliwić rzucanie nim np. jak bumerangiem. Ot, przyjmuje się że w obrębie zasięgu działania techniki jest w stanie nim manipulować jak chce, jednak ten zawsze musi wracać w stronę użytkownika. Nie można w ten sposób przedmiotu "wystrzelić".
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu wzrasta Szybkość powrotu przedmiotu do 8.
14. Zmiany w technice Chakura no Konran (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Chakura no Konran | Chakra Disruptionチャクラの混乱
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry, Anty-Genjutsu
PieczęcieJedna dowolna
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry 8
Prosta w zamyśle, ale ciężka w wykonaniu technika Ninjutsu. Poprzez uważne skupienie swojej chakry, jesteśmy w stanie doprowadzić do zakłóceń jej we własnym organizmie. Główną zaletą tej zdolności jest więc kontrowanie różnych technik Genjutsu, które mogą wymagać bardziej skomplikowanych metod wyjścia niż proste Genjutsu Kai, choć może znaleźć też zastosowanie w innych przypadkach, gdzie wejście w stan "zakłócenia" chakry może wyzwolić postać z tarapatów.

Czas potrzebny na wyzwolenie się z różnych technik, jest zależny od poziomu technik, w jakie wpadliśmy i może się różnić, zależnie od sytuacji czy jutsu, któremu się opieramy. Przyjmuje się, że by wyzwolić się z technik E i D potrzeba koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu 1 pieczęci, dla technik C - 2, dla B - 3, dla A - 5, a dla S - 10.

Posiadając Ninjutsu na randze S czas koncentracji chakry maleje o 50%, zaokrąglając w górę. W przypadku wyzwalania się z technik E i D - następuje to natychmiastowo.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 9 możliwe jest pominięcie pieczęci.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 10 oraz odpowiednią Biegłość zakłócenie chakry nie wpływa na utrzymywane przez użytkownika techniki, przez co nie musi martwić się dezaktywacją własnych jutsu.
15. Usunięto technikę Gyaku Kuchiyose no Jutsu (Ninjutsu C) - Cała technika stała się częścią Kuchiyose no Jutsu (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Gyaku Kuchiyose no Jutsu | Reverse Summoning Technique逆口寄せの術
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika czasoprzestrzenna
PieczęcieDzik → Pies → Ptak → Małpa → Baran
KosztStandardowy
Zasięg---
WymaganiaBycie zwierzęciem paktu
Technika dostępna tylko dla zwierząt paktu i polega ona na przywołaniu osoby podpisanej pod paktem do zwierzęcia wykonującego technikę.

Posiadając rangę S w Ninjutsu: można pominąć składanie pieczęci kumulując chakrę przez tyle czasu, ile zajęłoby rzeczywiste ich złożenie.
16. Opis wspomagania paktu - wyrzucono (W oryginale było mniej kulturnie, ale chcieliście większą kulturkę) wzmianki o Gyaku Kuchiyose

17. Jikūkan Kensei Ninjutsu C -> Ninjutsu B

18. Zmiany w technice Kakkū Tōteki (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Kakkū Tōteki | Gliding Throw滑空投擲
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Smok → Zając → Koń
KosztStandardowy
ZasięgZasięg rzutu + maksymalnie 20m
WymaganiaKontrola Chakry 7
Technika bardzo prosta w swojej istocie, polegająca na wzmocnieniu siły naszego rzutu. Biorąc zamach, przelewamy chakrę do całej naszej ręki, na moment rzutu ją przyśpieszając. Samo to przyśpieszenie przekłada się następnie na sam rzut, zwiększając jego siłę przebicia, szybkość lotu i dystans jaki może przebyć obiekt przez nas rzucony. W przypadku kunaia, byłby on w stanie się wbić dość głęboko w pień drzewa. Samą technikę można porównać trochę do wystrzału w swym działaniu, przez co po częstym używaniu jej może coś nam przeskoczyć w barku. Technika ta możliwa jest do użycia jedynie na niewielkich przedmiotch pokroju wielkości kunai’a. Użytkownik wkładając chakrę w przedmiot sam decyduje jak bardzo wzmacniamy dystans na jaki leci. Może on być zwiększone o maksymalne 20 metrów, lub zmniejszony nawet do 2 metrów zależnie od woli użytkownika. Kosztu to nie zmienia.

Posiadając rangę A w Ninjutsu maksymalny zasięg zwiększa się do zasięgu rzutu + maksymalnie 40m.
Posiadając Specjalizację i rangę S w Ninjutsu jesteśmy w stanie wystrzelić nawet cięższe przedmioty zbliżone wagą do katany. Koszt jest wtedy jednak standardowy B.
Posiadając Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie pominąć pieczęci, poświęcając na kumulację chakry czas równy im złożeniu.
19. Kakudai sa reta koe (Ninjutsu C) - przeniesione z Ninjutsu do Shiin

20. Kebari Senbon (Ninjutsu C) - przeniesione z Ninjutsu do Akuma

21. Kemono no Haji (Ninjutsu C) - przeniesione z Ninjutsu do Akuma

22. Koe Nage (Ninjutsu C) - przeniesione z Ninjutsu do Shiin

23. Zmiany w technice Kuromegane no Jutsu (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Kuromegane no Jutsu | Sunglasses Technique黒眼鏡の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieSzczur → Smok → Ptak → Baran → Małpa
KosztStandardowy na turę
Zasięg-
WymaganiaKontrola Chakry 7
Nietypowa technika polegająca na skupieniu niewielkiej ilości chakry na powierzchni naszych gałek ocznych, w celu wytworzenia na nich cienkiej, niewidocznej warstwy. Warstwa ta ma jedno proste zadanie. Chronić nas przed silnymi blaskami światła. Dzięki tej technice, użytkownik nie ma problemu aby patrzeć na słońce czy prosto w latarkę, zapewniając sobie dzięki temu sporą odporność na oślepnięcie w ten sposób. Dalej może jednak oślepnąć, jeżeli w jakiś sposób czyjaś technika omija tą powłoczkę zwyczajnie wpływając bezpośrednio na oko np. jakiegoś rodzaju Genjutsu czy coś wpływające bezpośrednio na zmysł wzroku.

Ma ona jednak pewne minusy. Tak jak nie mamy raczej co obawiać się zwyczajnych źródeł światła, tak te wygenerowane przez techniki dalej potrafią być zagrożeniem. Podstawowo, technika jest w stanie ochronić nas przed technikami rangi C jakie to mają za zadanie nas oślepić. Wyższej rangi techniki dalej się jednak przebiją, choć mogą zrobić to z mniejszą siłą. MG prowadzący wątek ustala detale przy takiej sytuacji. Dodatkowo, nie jest ona zbyt przyjazna dla użytkowników wszelakiego Dōjutsu z racji że zaburza lekko obraz jaki widzimy. Nie są to drastyczne zaburzenia, ale mogą okazać się istotne przy próbach dojrzenia pewnych detali, a dłuższe używanie Dōjutsu z tą aktywną techniką może wymęczyć oczy użytkownika.

Posiadając rangę B w Ninjutsu i płacąc koszt połowiczny B jesteśmy w stanie stworzyć mocniejszą barierę, która dodatkowo chroni przed drażniącymi czynnikami takimi jak wysoka temperatura, lecące kamienie, rozpylona substancja, błoto itp. Możemy również przełączać się miedzy ochroną przed blaskami światła, a czynnikami fizycznymi w dowolnym momencie.
Posiadając rangę A w Ninjutsu nasza warstwa chakry jest na tyle silna, że jest w stanie zniwelować również źródła generujące światło rangi B tym samym kosztem, a te wyżej odpowiednio osłabić.
Posiadając rangę S w Ninjutsu można łączyć oba bonusy z rangi B, tj. bariera może posiadać właściwości ochronne przed drażniącymi czynnikami, jak i przed blaskami światła.
Posiadając Sennina Ninjutsu jesteśmy w stanie zniwelować debuff wynikający z posiadania jednocześnie aktywnego Dōjutsu.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu można pominąć składanie pieczęci kumulując chakrę przez tyle czasu, ile zajęłoby rzeczywiste ich złożenie.
24. Zmiany w technice Kyōmeisen (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Kyōmeisen | Resonating Echo Drill干渉
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePtak → Szczur → Wół → Wąż → Baran
KosztStandardowy
ZasięgNa dotyk
WymaganiaPosiadanie rękawicy dźwięku lub nagolennika dźwięku, Kontrola Chakry 6
DodatkoweTechnika kosztuje 10 PT
Technika ta polega na kierowaniu strumieniami fal dźwiękowych za pomocą chakry i specjalnego głośnika umieszczanego w rękawicach i nagolennikach dźwięku. Częstotliwość wytwarzanych fal jest na tyle silna by zaburzać pracę mózgu i wywoływać szok. Drgania przekazywane są bezpośrednio do ciała przeciwnika poprzez dotyk.
Różnica Wytrzymałości celu do Kontroli Chakry użytkownikaEfekt
Większa bądź równa 0Cel słyszy pisk, który może zagłuszać inne dźwięki (ocenia MG)
-1 lub -2Słyszalny pisk jest nieprzyjemny i może przeszkadzać w koncentracji, odczuwa się lekkie kłucie w uszach
-3 lub -4Błędnik celu zostaje dotknięty działaniem techniki. Cel ma problemy z koncentracją i słuchem, łatwiej traci równowagę, obraz mu "drga", a kłucie w uszach staje się dotkliwsze
-5Cel odczuwa nudności, może zwymiotować, głowa też go boli, obraz bardziej się chwieje
-6 i dalejCel traci słuch, aż go nie uleczą, silny ból głowy i zaburzenia obrazu

Specjalna zasada: misja po tę technikę jest misją rangi B.

Posiadając Ninjutsu na randze B oraz parę Rękawic Dźwięku możliwa jest lepsza kontrola chakry w Rękawicach Dźwięku - tym razem na dwóch rękawicach na raz. Uzyskuje się wzmocnienie efektu techniki, tworząc pole oddziaływania dźwięku o promieniu pięciu metrów od użytkownika. Technikę inicjuje się po przez przelanie czakry do obu rękawic, a następnie zderzenie ich ze sobą, podtrzymując przepływ czakry możemy przedłużać trwanie drgań. Wszelkie osoby w polu rażenia techniki odczuwają pisk w uszach zgodnie z powyższą tabelą. Koszt takiego zastosowania to Podwójny koszt B na turę, zaś pieczęci niezbędne do wykonania to Ptak → Szczur → Wół → Zderzenie Rękawic. Niektórzy nazywają takie zastosowanie tej techniki Kanshō no Jutsu (干渉) - Interference Technique.
Posiadając Ninjutsu na randze S koszty techniki spadają o połowę (Standardowy na Połowiczny, Podwójny na Standardowy).
Posiadając Sennina Ninjutsu oraz pary Rękawic i Nagolenników Dźwięku możliwe jest wzmacnianie fal dźwiękowych przy pomocy czterech źródeł dźwięku jednocześnie. Technika zwiększa wówczas swój zasięg oraz siłę: pole wokoło użytkownika rośnie do promienia 10m, zaś przy obliczaniu różnicy Wytrzymałości Celu do Kontroli Chakry użytkownika, ten zyskuje dodatkowe +1. Koszt takiego wykorzystania techniki to Podwójny koszt S na turę, zaś wymagane pieczęci to Ptak → Szczur → Wół → Wąż → Zderzenie Rękawic i Nagolenników. Takie zastosowanie tej techniki nosi nazwę Ōdama Kanshō no Jutsu (大玉干渉) - Great Interference Technique.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu można pominąć składanie pieczęci poza zderzaniem rękawic i nagolenników w innych wariantach, lecz czas zbierania czakry zajmuje tyle ile ich złożenie.
25. Usunięto technikę Makimono Fuyō (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Makimono Fuyō | Scroll Levitation巻き物浮揚­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys → Smok → Szczur → Koń → Tygrys → Wąż
KosztStandardowy na turę od zwoju
Zasięg10 metrów
WymaganiaKontrola Chakry na poziomie 7
Technika, która pozwala użytkownikowi na dowolną manipulację zwojem, tak by ten ustawił się zgodnie z jego wolą i decyzją, np. formują konkretny kształt potrzebny do odpowiedniej techniki czy podać komuś Wielki Zwój, którego normalnie byśmy nie unieśli.

Maksymalna prędkość lewitacji jest równa Kontroli Chakry użytkownika pomniejszoną o 3, choć mimo tej prędkości technika nie ma siły by kogoś unieruchomić. Służy głównie odpowiedniemu transportowaniu zwojów i ustawianiu ich oraz rozwijaniu tak, jak użytkownik sobie tego zażyczy.

Na każdy poziom Refleksu można kontrolować bezproblemowo jeden zwój.

Posiadając Ninjutsu na randze B zasięg kontroli zwoju wynosi 20 metrów.
Posiadając Ninjutsu na randze A zasięg kontroli zwoju wynosi 35 metrów.
Posiadając Ninjutsu na randze S można pominąć pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu na każdy poziom Refleksu można bezproblemowo kontrolować dwa zwoje.
26. Usunięto technikę Minakami Sukēto (Ninjutsu C) [Jej efekt jest zawarty w Suiken Hoko no gyo (Ninjutsu E)]
► Pokaż Spoiler | stare
Minakami Sukēto | Water Skating水上スケート­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran -> Wół -> Smok
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaSuimen Hokō no Gyō, Kontrola Chakry 7
Rozwinięcie jednej z najbardziej podstawowych zdolności ninja - chodzenia po wodzie. Użytkownik tak jak przy wspomnianej technice koncentruje chakrę w podeszwach stóp. W przeciwieństwie jednak do Suimen Hokō no Gyō, tutaj użytkownik wykorzystując swoją zaawansowną kontrolę chakry ciągle zmienia ilość chakry przelewaną do podeszwy - raz ją zaniżając i powodując zapadnięcie kawałka podeszwy pod wodę, a następnie zawyżając i powodując niewielkie odepchnięcie od wody. Dzięki takiej dokładnej kontroli chakry, użytkownik osiąga efekt podobny do jeżdżenia na łyżwach - tylko, że na wodzie, a nie lodzie - co zwiększa jego szybkość poruszania się.

Posiadając rangę A w Ninjutsu jesteśmy w stanie pominąć wszystkie pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu technika nie wymaga wielkiej koncentracji, dzięki czemu istnieje niewielka szansa na utracenie nad nią kontroli i jej przerwanie.
27. Usunięto technikę Nenchaku-sei no te (Ninjutsu C) [Efekt techniki zawarty jest w Ki nobori no Shugyo (Ninjutsu E)]
► Pokaż Spoiler | stare
Nenchaku-sei no te | Sticky Hands粘着性の手­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran -> Wół -> Małpa
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaKi Nobori no Shugyō, Kontrola Chakry 7
Wymagająca dobrej kontroli chakry technika, bazująca i rozwijająca podstawową właściwości techniki chodzenia po drzewach - “przyklejanie się”. Shinobi skupia odpowiednią ilość chakry w swoich dłoniach i pokrywa je wąską, ledwo zauważalną powłoką. Po dotknięciu tak pokrytą dłonią jakiegoś przedmiotu lub innej osoby, przyklejamy się do nich - zupełnie jakby nasza dłoń była pokryta bardzo mocnym klejem. Przyklejenie trwa tak długo jak przelewamy do dłoni chakrę, lub do momentu kiedy ktoś je “rozerwie”. Aby wyswobodzić się z klejącej chakry wymagana jest Siła 7.

Posiadając rangę A w Ninjutsu jesteśmy w stanie pominąć wszystkie pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu Siła wymagana do wyswobodzenia się jest równa 8.
Posiadając Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie pokryć takim “klejem” całe nasze ciało. Koszt za takie pokrycie jest jednak równy Standardowemu B na turę.
28. Zmiany w technice Nibui Ha no Jutsu (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Nibui Ha no Jutsu | Dull Blade Technique鈍い刃の術
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePołowa pieczęci Ptaka
KosztStandardowy na Turę
ZasięgNa broń
Wymagania---
Dość nietypowa dla shinobi technika. Jest ona zupełnym przeciwieństwem Hien - zamiast wzmacniać naszą broń poprzez zwiększenie jej możliwości tnących, jutsu pozwala uzyskać przeciwny efekt. Poprzez pokrycie ostrza chakrą, powstrzymujemy je przed zadaniem faktycznie niebezpiecznych i być może śmiertelnych obrażeń. Ochronny płaszcz sprawia, że w momencie zetknięcia się z ciałem przeciwnika, nasza broń nie będzie się wbijała głębiej. Przez to jakakolwiek dzierżona przez nas broń staje się de facto obuchem, przez co poważne zranienie osoby, z którą walczymy staje się o wiele trudniejsze. Właśnie z tego powodu technika nadaje się idealnie do treningów, gdy walczymy przeciwko mniej doświadczonym przeciwnikiem lub najzwyczajniej nie chcemy zabić naszego wroga. Oczywiście wciąż możemy tępą bronią spuścić porządne manto, które będzie pamiętał przez długie tygodnie, ze względu na pozostawione siniaki.

Posiadając rangę A w Ninjutsu nie musimy składać pieczęci. Czas kumulacji zajmuje jednak tyle samo czasu.
29. Suberaseru no te (Ninjutsu C) przeniesione z Ninjutsu do Samurajów

30. Usunięto technikę Wana-tsukuri: Kubitsuri no Jutsu (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Wana-tsukuri: Kubitsuri no Jutsu | Trap Making: Hanging Technique罠作り・ 首吊りの術­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys → Dzik → Wąż → Pies → Szczur
KosztPotrójny
ZasięgDotykowy
Wymagania20 metrów stalowej linki, odpowiednia lokalizacja
Jedna z najbardziej podstawowych technik tworzenia pułapek. Polega ona na zabezpieczeniu jakiegoś przejścia np. korytarza czy nawet samych drzwi stalowymi linkami. W momencie, kiedy ktoś otworzy drzwi lub nogą wpadnie na linkę w korytarzu, pułapka jest aktywowa. Ogromna ilość stalowych linek nastrojonych chakrą wylatuje na taką osobę, oplątując się wokół jej rąk i szyi, a następnie porywa ją w górę efektywnie robiąc z niej wisielca. Ucisk na szyi jest wystarczająco duży, że jeżeli w ciągu paru tur nie uda się wydostać z pułapki to można pożegnać się z życiem. Ręce za to, są ciągnięte w stronę podłoża, przez co ciężko je nawet zbliżyć do szyi. Wytrzymałość takich nici jest standardowa dla tego typu nici i sama technika tego nie wzmacnia.

Posiadając Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie stworzyć bardziej zaawansowaną wersję pułapki, jaka poza schwytaniem tego kto aktywował pułapkę, jest jeszcze w stanie schwytać jego kolegów w promieniu 5 metrów od niego. Wymaga to jednak 50 metrów stalowej linki. Maksymalnie można złapać tak 5 osób.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu linka jeszcze lepiej obwiązuje naszą ofiarę, przez co wymagana jest minimum Siła 7 do przerwania jej gołymi rękoma.
31. Zmiany w technice Doragonsupai no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Doragonsupai no Jutsu | Dragon Spying Techniqueドラゴンスパイのテクニック
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieWół → Ptak → Pies → Koń → Pieczęć Konfrontacji
KosztStandardowy na turę
Zasięg50 metrów
WymaganiaPrzygotowany obiekt
Technika to pozwala na przygotowanie specjalnego obiektu - najczęściej obraz lub pomnik - a następnie połączenie go z tym jutsu. Jeśli użytkownik znajduje się w zasięgu techniki, może on złożyć pieczęci i płacąc standardowy koszt na turę, obserwować świat oczami przygotowanego obiektu. Prócz wizji, mamy też podsłuch na wydarzenia dziejące się przed obiektem. Kiedy korzystamy z techniki, nasza chakra w obiekcie staje się wyczuwalna. Na dodatek nie widzimy i nie słyszymy tego, co dzieje się dookoła użytkownika techniki.

Posiadając rangę A w Ninjutsu zasięg techniki rośnie do 100 metrów.
Posiadając rangę S w Ninjutsu zasięg techniki rośnie do 250 metrów.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu technika posiada nieograniczony zasięg i można ją wykonać jedynie pieczęcią konfrontacji.
Posiadając Sennina w Ninjutsu koszt techniki spada do standardowego rangi C
32. Zmiany w technice Engyō (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Engyō | Gliding swallow燕行
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, kumulacja chakry wynosi tyle co złożenie 4 pieczęci
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa broń
WymaganiaZnajomość Hien
Technika stworzona z myślą o broniach dystansowych skupiających się na wystrzeliwaniu pocisków różnego rodzaju. Broń jest pokrywana chakrą tak długo, jak znajduje się w rękach shinobi. Tuż przed wystrzałem, chakra jest przenoszona na pocisk i się utrzymuje przez cały lot do czasu dotarcia do celu. Każdy pocisk wystrzelony w danej turze będzie pokryty chakrą, jednocześnie wydłużając go o 10 cm.

Osoby mające otwartą dziedzinę żywiołową (ranga D) oraz Kontrolę Chakry 7, mają możliwość pokrycia pocisku aurą jednego z pięciu podstawowych elementów. W zależności od użytego żywiołu, osiągnie się różne efekty:
  • Katon - pocisk zostaje pokryty płomieniem, przez co zadaje dodatkowe rany od poparzeń, a także przy kontakcie z łatwopalnymi przedmiotami może wywołać podpalenie.
  • Fūton - pocisk staje się ostrzejszy niż zazwyczaj, będąc w stanie przebić się przez skałę czy ciąć metal bez względu na to, z jakiego materiału sam został wykonany.
  • Raiton - w momencie trafienia celu zostaje wywołane wyładowanie elektryczne, które powoduje miejscowe odrętwienie.
  • Suiton - pocisk jest pokrywany milimetrową warstwą wody. W przypadku udanego trafienia, pogłębia ona rany, rozrywając dodatkowo tkanki przeciwnika.
  • Doton - pocisk jest znacznie twardszy, aniżeli zazwyczaj, przez co w momencie trafienia celu, nie tylko zadaje standardowe dla siebie obrażenia, ale powoduje bolesne siniaki czy nawet niewielkie krwiaki.
Jeśli shinobi chce wystrzelić dwa (bądź więcej) pociski jednocześnie, może je pokryć chakrą, jednakże wtedy każdy dodatkowy pocisk w trakcie jednego strzału to dodatkowy koszt równy połowicznemu C.

Posiadając rangę S w Ninjutsu kumulacja chakry wynosi tyle co złożenie 1 pieczęci.
33. Zmiany w technice Gaikotsu no Fukkatsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Gaikotsu no Fukkatsu | Bone Dead Reborn骸骨の復活
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola chakry
PieczęcieKrólik → Koń → Wół → Wąż → Szczur
KosztStandardowy B (Ożywienie)
Standardowy C na turę od szkieletu (Utrzymanie)
Zasięg10 metrów średnicy (Ożywienie)
20 metrów od użytkownika (Utrzymanie)
WymaganiaZwłoki przypominające szkielet, Doton D, jeśli szkielet powstaje spod ziemi
Technika używana przez Jashinistów uznawana jako jeden z darów jaki oddał sam Jashin w ręce swoich wyznawców. Polega ona na przelaniu odpowiedniej ilości chakry na szkielet a następnie czasowym ożywieniu go. Powstałe w ten sposób szkielety są posłuszne poleceniom użytkownika techniki. Nie potrzeba całych zwłok aby je ożywić, jednak nie pojawią się żadne dodatkowe kości w miejsce brakujących. Szkielety potrafią używać broni w stopniu podstawowym niezależnie od tego jak bardzo zaawansowany użytkownik był za swojego życia. Można je zniszczyć atakami o odpowiedniej sile bądź zakłócić chakrę, która jest przesyłana w celu ich utrzymania. Każdy szkielet posiada Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Refleks na poziomie 6.

Posiadając rangę A w Ninjutsu każdy szkielet posiada Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Refleks na poziomie 7.
Posiadając Sennina Ninjutsu użytkownik może stworzyć bardziej spersonalizowane szkielety. Każdy z nich posiada wówczas 28 punkty statystyk do rozdysponowania pomiędzy Siłę, Szybkość, Wytrzymałość oraz Refleks. Maksymalny poziom statystyki wynosi 8.
Posiadając Shinkoryū zyskuje się dostęp do możliwości kupna tej techniki bez potrzeby posiadania zwoju.
34. Gamadaira — Kageayatsuri no Jutsu (Ninjutsu B) - przeniesione z Ninjutsu do Nara

35. Usunięto Hien (Ninjutsu B) [Część techniki przeniesiona do Chakura no Ha: Keisei (Ninjutsu B)]
► Pokaż Spoiler | stare
Hien | Flying Swallow飛燕­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePieczęć Konfrontacji
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa broń
Wymagania---
Chakra nie służy jedynie do wzmocnienia własnego ciała, ale również oręża w rękach ninja. Poprzez nasycenie ostrza broni własną energią, ninja jest w stanie wydłużyć je własną chakrą o 10 centymetrów.

Osoby mające wprawę w technikach żywiołowych (otwarta dziedzina na D) są w stanie dodatkowo jeszcze bardziej wpłynąć na osiągi własnej broni, poprzez wzbogacenia ów aury posiadaną chakrą jednego z pięciu podstawowych elementów. Każdy z nich wpływa na ostrze w inny sposób sprawiając, że ta sama technika w rękach różnych osób może mieć zupełnie inne efekty. By wzmocnić broń w ten sposób, należy mieć Kontrolę Chakry na poziomie 7 bądź wyższym.
  • Katon - broń pokrywa się ognistą powłoką, parzącą przeciwnika przy udanym trafieniu, zadając tym samym dodatkowe rany.
  • Fūton - broń jest ostrzejsza niż zazwyczaj, będąc w stanie przebić się przez skałę czy ciąć metal bez względu na to, z jakiego materiału sam został wykonany.
  • Raiton - broń pokryta zostaje błyskawicami skaczącymi po ostrzu, które powodują drętwienie kończyny przy udanym trafieniu.
  • Suiton - broń zostaje pokryta milimetrową warstwą wody znajdującej się w ciągłym ruchu. W przypadku udanego trafienia, pogłębia ona rany, rozrywając dodatkowo tkanki przeciwnika.
  • Doton - broń ciemnieje, nabierając bardziej ziemistego koloru, stając się przy tym wytrzymalszą, zdolną przetrzymać ataki, jakie w normalnych okolicznościach mogłyby ją zniszczyć bądź uszkodzić.
Powłoka utrzymuje się tak długo, jak znajduje się w rękach shinobi, oraz przez krótki moment po jej wypuszczeniu. Pozwala to chociażby na miotnięcie bronią w przeciwnika z zachowaniem wszystkich właściwości techniki, nim chakra na dobre przestanie krążyć w obiekcie.

Posiadając rangę S w Ninjutsu można pominąć pieczęć kumulując chakrę tyle czasu, ile zajęłoby jej złożenie.
36. Zmiany w technice Chakura no Ha: Keisei (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Chakura no Ha: Keisei | Chakra Blade: Formationチャクラの刃・形成
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieSzczur → Tygrys → Dzik → Małpa → Zając → Szczur
KosztStandardowy na turę
Zasięg---
WymaganiaKontrola Chakry 7
Prosta technika wymagająca zaawansowanej kontroli chakry jaka to najzwyczajniej w świecie tworzy nam katanę z czystej chakry. Nie jest ona jednak najlepszym zastępstwem faktycznej, stalowej broni z racji na swoją bazową niewielką wytrzymałość. Tak jak broń ta jest ostra, tak w starciu ze stalową przeważnie szybko się rozpada.

Posiadając rangę S w Ninjutsu wytrzymałość broni jest większa i już w niczym nie uchodzi zwykłej, stalowej broni.
Posiadając Sennina Ninjutsu jesteśmy w stanie bardziej manipulować je kształtem. Zamiast prostej katany, jesteśmy tym samym kosztem w stanie wytworzyć sztylet, jian czy jakiś miecz dwuręczny. Dalej jednak można stworzyć jedynie ostrza. Topory czy młoty nie wchodzą w grę.
Posiadając Kontrolę Chakry 10 i Specjalizację w Ninjutsu jesteśmy w stanie używać na tak stworzonym ostrzu technik bez obawy o to, że chakrowa natura tego ostrza wejdzie z nimi w konflikt. Można w ten sposób otoczyć takie ostrze np. Hienem. Maksymalna ranga technik jakie można na to nakładać to B. W przypadku kiedy jednak wymagana jest typowo stalowa broń do np. technik Raitonu, to ostrze nie jest w stanie współpracować z takimi technikami.
37. Zmiany w technice Jōmae Manukareru no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Jōmae Manukareru no Jutsu | Locks Escape Technique錠前免れるの術­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys → Dzik → Wąż
KosztStandardowy
ZasięgDotykowy
Wymagania---
Bardzo prosta technika będąca swego rodzaju uzupełnieniem Nawanuke no Jutsu. Tak jak wspomniana technika pozwala nam na ucieczkę z więzów, tak ta odpowiada za otwieranie różnego rodzaju zamków. Mogą to być zamki w kajdankach, zamki w skrzynkach czy zamki w drzwiach. Tak długo jak te nie są jakoś dodatkowo zabezpieczone chakrą np. poprzez techniki Fuinjutsu, nie są wytworzone przez jakieś techniki jakie wymagałby bardzo specyficznego klucza lub nie są niesamowicie skomplikowane np. zamek od jakiegoś sejfu, tak długo technika jest w stanie otworzyć nam różnorodne zamki. Ostatecznie MG decyduje czy na danym zamku technika zadziała czy nie. Zwyczajne przelewając chakrę do takiego zamku, ta wpływa na jego mechanizm i zmusza go do otwarcia.

Posiadając rangę A w Ninjutsu można pominąć całkowicie pieczęci.
Posiadając rangę S w Ninjutsu można rozbrajać nawet bardziej skomplikowane zamki np. taki od sejfu, tak długo jak nie są one niesamowicie unikatowe w swoim rodzaju - co ponownie podlega ocenie MG.
Posiadając Sennina w Ninjutsu możliwe jest nawet użycie techniki na przedmiotach jaki nie mają typowego/dosłownego zamka, a np. same śruby które dzięki użyciu tej techniki się wykręcą. Użytkownik w tym przypadku musi jednak wiedzieć konkretnie jak chce złamać taki “zamek”.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu możliwe jest używanie tej techniki na zamkach w odległości 5 metrów. Koszt jest wtedy Dwukrotny.
38. Zmiany w technice Kagayaku Rantan no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Kagayaku Rantan no Jutsu | Shining Lantern Technique輝くランタンの術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Czasoprzestrzenna
PieczęcieTygrys → Koń → Dzik → Baran → Szczur → Wąż → Pies → Smok → Baran (do powiązania przedmiotów)
KosztStandardowy za nałożenie (od pary), minimalny za nadanie sygnału
ZasięgDowolny dla nadania sygnału, dotykowy przy użyciu
Wymagania---
Technika polegająca na powiązaniu ze sobą dwóch lub więcej podobnych wielkością przedmiotów. Następnie w dowolnym momencie po przelaniu na obiekt chakry, pozostałe z nich zaczynają pulsować delikatnym, acz rzucającym się w oczy światłem. Jest ono za małe, by oświetlić teren, jednak wystarczające, by w ciągu dnia to przyciągnęło uwagę posiadacza. Chcąc połączyć ze sobą obiekty w ten sposób muszą się one znajdować w tym samym momencie tuż obok używającego jutsu. Połączenie można zerwać niszcząc pozostałe obiekty lub wedle woli używającego techniki, podczas trzymania odłączanych od "sieci" przedmiotów. Do zerwania połączenia w ten sposób trzeba znać technikę. Po połączeniu nie ma znaczenia, jak daleko znajdują się związane ze sobą przedmioty tak długo, jak znajdują się w tym samym wymiarze. Sygnał trwa około 10 sekund.

Technika potrzebna jest jedynie do powiązania przedmiotów. Tak długo jak ktoś zdaje sobie sprawę z tego jak działa, nie ma potrzeby jej nauki jedynie w celu nadania sygnału. Chakra umieszczona w przedmiocie nie koliduje w żaden sposób z innymi technikami opierającymi swoje działanie na umieszczaniu chakry w innym obiekcie np. Gentōshin no Jutsu.

Przedmioty powiązane są ze sobą przez 4 godziny od nałożenia techniki.

Posiadając Fūinjutsu na randze C lub technikę do pieczętowania chakry w przedmiotach efekt połączenia jest stały.
39. Zmiany w technice Kaichū Jigen (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Kaichū Jigen | Pocket Dimension懐中次元
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Czasoprzestrzenna
PieczęcieUtworzenie wymiaru: Wół → Ptak → Wąż → Smok → Tygrys → Ptak → Dzik → Tygrys → Wąż → Smok → Ptak → Tygrys → Pies
Przeniesienie przedmiotu: Brak
KosztUtworzenie wymiaru: Czterokrotny
Przeniesienie przedmiotu: Standardowy
ZasięgDotykowy
WymaganiaSennin Ninjutsu, Znajomość innej techniki czasoprzestrzennej
DodatkoweStworzenie wymiaru na kosztuje 5 PD
Bardzo zaawansowana ale jednocześnie prosta technika polegający na stworzeniu kieszonkowego wymiaru, w którym to użytkownik może przenosić sobie przedmioty jeszcze wygodniej niż w zwojach. Taki wymiar użytkownik tworzy tylko raz, a on następnie funkcjonuje dopóki ten nie zginie. Nie można też utworzyć więcej niż jednego wymiaru. Sama mechanika jego działania jest praktycznie identyczna do zwojów. Przedmioty do niego wrzucone są jakby "zatrzymane" w czasie przez co np. jedzenie nie ulegnie zepsuciu.

To co głównie różni ten wymiar to większa pojemność niż typowe zwoje. Traktuje się go jakby miał on 200 slotów na przedmioty. Różnie się również metodyka przywoływania oraz "pieczętowania" przedmiotów. Użytkownik, uiszczając odpowiedni koszt, otwiera tuż obok siebie portal takiej wielkości, aby to mógł być w stanie schować przedmiot. Następnie musi zwyczajnie przełożyć przedmiot przez portal i go tam zostawić. "Przywoływanie" przedmiotu działa na tej samej zasadzie, z tym że podczas przelewania chakry w celu otworzenia mini portalu, użytkownik musi wiedzieć co chce z niego wyciągnąć i włożyć rękę do portalu, aby taki przedmiot chwycić. Kolorystka portalu jest zależna od woli użytkownika. W takim wymiarze można też chować zwoje z technikami czy przedmiotami, jednak w wymiarze zawsze zajmują one maksymalną pojemność zwoju. Więc Wielki Zwój z techniką zajmie 100 slotów, ale także Wielki Zwój z jednym przedmiotem także zajmie 100 slotów. Pusty Wielki Zwój zajmie jednak tylko 2 sloty, zgodnie z jego wartościami wypisanymi w sklepie.

Posiadając Specjalizację w Ninjutsu użytkownik może nie otwierać portali, a zwyczajnie przywoływać i odsyłać przedmioty jakich to dotyka uiszczając taki sam koszt chakry. Takich przedmiotów nie może dotykać w tym momencie inna osoba, z racji że blokuje to takie przeniesienie przedmiotu.
40. Zmiany w technice Mitsutama no Jutsu (Ninjutsu C)
► Pokaż Spoiler | stare
Mitsutama no Jutsu | Ball of Light Technique光玉の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePołowa pieczęci Królika
KosztStandardowy na turę
ZasięgZasięg światła do 5 metrów średnicy
Wymagania---
Latarka - jest to najbardziej ogólny opis działania techniki. To jedno słowo najlepiej oddaje całą jej naturę, opisuje funkcje i daje dość jasne pojęcie do czego służy. Po skumulowaniu niewielkiej ilości chakry, ta zaczyna lewitować nad dłonią shinobi pod postacią niewielkiej kuleczki rozświetlającej pobliską okolicę. Jej światło jest wystarczające, by rozjaśnić mrok spowijający tereny wokół ninja. Jest jednak zbyt słabe, by rzeczywiście kogoś oślepić przez sam fakt istnienia. Przydatna w miejscach z ograniczoną widocznością, często opanowywana przez ninja każdej rangi ze względu na swoją użyteczność w ciemnych pomieszczeniach.
41. Usunięto technikę Kaijūdentō no Jutsu (Ninjutsu B) [Efekt przeniesiony do Mitsutama no Jutsu (Ninjutsu C)]
► Pokaż Spoiler | stare
Kaijūdentō no Jutsu | Flashlight Technique懐中電灯の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieSzczur → Małpa → Smok → Ptak → Baran → Ptak
KosztStandardowy na turę
Zasięg5 metrów
WymaganiaMitsutama no Jutsu
Rozwinięcie Mitsutama no Jutsu w stronę bardziej bojową. W porównaniu do swojej poprzedniczki, nie tworzymy tutaj lewitującej kuli oświetlającej wszystko wokół. Zamiast tego skupiamy zwiększoną ilość chakry jaka wytwarza światło na opuszku dowolnego palca. Jest ono również skierowane w konkretną stronę i rozprowadza się w formie stożka przez 5 metrów o podeście mającym średnicę 2 metrów. Jesteśmy w stanie używać techniki na palcach obu dłoni kosztem Podwójnym na turę.

Samo światło z racji na większą ilość chakry w nie włożone, jest silniejsze od tego generowanego przez Mitsutama no Jutsu i jego zadaniem jest oślepienie przeciwników jakie wpadną w jego zasięg. To jak mocne jest to oślepienie zależy od wielu czynników. Od tego jak blisko znajdują się centrum latarki, od tego czy wpatrują się w nią przez jedną turę czy przez więcej, a także od naturalnego oświetlenia w pomieszczeniu. Im bliżej centrum światła, tym mocniejsze jest to oślepienie. Przyjmuje się, że będąc bezpośrednio przed opuszkiem palca z jakiego generowane jest światło, oberwanie z niego nawet przez krótką chwilę oślepia całkowicie na pół tury. Osoby na jego krańcu natomiast, odwracając wzrok natychmiast odzyskują normalną wizję.

Posiadając rangę S w Ninjutsu zasięg zwiększony jest do 10 metrów, a “podest” stożka ma wtedy średnicę 4 metrów.
Posiadając Sennina Ninjutsu zamiast podtrzymywania latarki, jesteśmy w stanie wytworzyć szybki, skierowany błysk o większej silne niż technika naturalnie ma, jaki oślepia wszystkich w zasięgu na 1 turę jeżeli Ci patrzą bezpośrednio na użytkownika. Wymaga to jednak kosztu Podwójnego. Zasięg jest identyczny jak przy normalnym użyciu techniki.
Posiadając Specializację w Ninjutsu można pominąć składanie pieczęci kumulując chakrę przez tyle czasu, ile zajęłoby rzeczywiste ich złożenie.
42. Usunięto technikę Kaishō Suru no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Kaishō Suru no Jutsu | Defuse Technique解消するの術­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys → Dzik → Wąż → Pies → Szczur
KosztStandardowy
ZasięgDotykowy
Wymagania---
Prosta w swoim założeniu i jednocześnie bardzo przydatna technika polegająca na rozbrajaniu pułapek zastawionych przez wrogich shinobi. Po przyłożeniu dłoni do obiektu, np. drzwi i przelaniu chakry wszelakie typowe pułapki nakładane przez shinobi na te drzwi są rozbrajane. Stalowe linki zostaną poluźnione bez aktywacji mechanizmu, a wybuchowe notki otrzymają chakrę jaka zwyczajnie je dezaktywuje. Działa to jednak w limitach działania Ninjutsu, czyli nie zasypie nam np. dziury stworzonej Dotonem jako pułapki lub nie pozbędzie się wodospadu jaki spadnie nam na głowę po otworzeniu drzwi. W takich przypadkach technika jedynie możne nas ostrzec że w tym miejscu znajduje się pułapka jakiej nie było w stanie się pozbyć i dezaktywować połączenie między nią, a obiektem jaki rozbrajamy przez co np. podłoga nie zapadnie się i nie wrzuci nas do dziur po nadepnięciu na nią, mimo że powinna. Nie działa to więc na bardziej skomplikowane pułapki czy bardziej skomplikowane techniki Fuinjutsu rangi B i wyżej jakie za nie służą. Ostatecznie MG ocenia czy technika na jakąś pułapkę zadziała czy nie. Użytkownik przy rozbrojeniu pułapki jest świadomy tego, że takowa istniała i miejsca w jakim była ona podłączona.

Posiadając rangę A w Ninjutsu można pominąć całkowicie pieczęci.
Posiadając rangę S w Ninjutsu można w ten sam sposób w jaki się rozbrajało, ponownie uzbroić pułapki, tak aby nie było śladów po włamaniu.
Posiadając Sennina w Ninjutsu można użyć techniki w sposób obszarowy. Kosztem Podwójnym rozprowadzamy chakrę dookoła siebie w promieniu 5 metrów i dezaktywujemy wszystkie pułapki jakie w tym obszarze się znajdują.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu użycie techniki nie powiadamia osoby jaka zastawiła pułapki o tym, że te zostały zdezaktywowane. Zwyczajnie, jeżeli ta otrzymywałaby jakieś powiadomienie w momencie ich złamanie, nie dostaje go ona i myśli że te dalej są aktywne, a żadnego intruza nie było.
43. Usunięto Kawaribunshin no Jutsu (Ninjutsu B) [Efekt częściowo przeniesiony do Kawarimi no Jutsu (Ninjutsu C)]
► Pokaż Spoiler | stare
Kawaribunshin no Jutsu | Clone Replacement Technique変わり分身の術
KlasyfikacjaNinjutsu, technika podmiany
PieczęcieZając → Ptak → Smok → Szczur → Zając → Szczur → Dzik → Baran
KosztStandardowy
Zasięg30m
WymaganiaKawarimi no Jutsu
Specyficzna technika podmiany, która bazuje na podstawowym Kawarimi no Jutsu. Jednakże, zamiast wykorzystywać jakiś przedmiot w naszym otoczeniu, do podmiany stosujemy własnego materialnego klona jak Kage Bunshin no Jutsu czy klon żywiołowy, który znajduje się w odległości maksymalnie do 30 metrów od użytkownika. Zasada działania jednak pozostaje bardzo podobna - po przygotowaniu techniki, użycie jakiegokolwiek innego jutsu korzystającego z chakry, inne niż techniki E czy skupiające się na samej kontroli chakry, jest w stanie rozproszyć Nijūshin. Podmiana występuje wedle woli wykonującego. W momencie bycia zaatakowanym i dokonania podmiany, przez sekundę wygląda to jakby przeciwnik rzeczywiście użytkownika trafił, jednakże zaraz potem klon rozpada się w standardowy dla siebie sposób.

Posiadając rangę A w Ninjutsu zasięg rośnie do 40m.
Posiadając rangę S w Ninjutsu możemy pominąć dwie ostatnie pieczęcie.
Posiadając Sennina w dowolnej dziedzinie żywiołowej płacąc podwójny koszt za podmianę, możemy sprawić, że klon zamiast rozpaść się, wybucha. Kage Bunshiny mogą mieć nałożony dowolny, pojedynczy efekt jednakże klony żywiołowe jedynie ten dedykowany dla Uwolnienia z którego został stworzony. Zasięg wybuchu to promień 3 metrów. W zależności od żywiołu, efekty są różne:
  • Suiton: klon wybucha tworząc masę wodnych senbonów
  • Katon: wybuch klona można przyrównać do tego powodowanego przez notkę wybuchową
  • Raiton: eksplozja powoduje odrętwienie ludzi znajdujących się w jej zasięgu
  • Doton: wybuch powoduje, że kamienie uderzają w przeciwnika z sporą siłą, zadając obrażenia obuchowe
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu istnieje możliwość pieczęci, jednakże kumulacja chakry trwa tyle co ich faktyczne złożenie.
44. Zmiany w technice Kekkai: Bōon (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Kekkai: Bōon | Soundproof Barrier結界防音­
KlasyfikacjaNinjutsu, technika bariery
PieczęcieBrak, czas kumulacji chakry jak złożenie dwunastu pieczęci
KosztStandardowy za 3 tury działania bariery
Zasięg10m średnicy
WymaganiaKontrola Chakry 7, SHIJIMA NO JUTSU
Technika barierowa polegająca na wytworzeniu niewidzialnej dźwiękoszczelnej bariery wokół użytkownika lub wybranego obszaru. Bariera jest widoczna tylko dla użytkowników dōjutsu. Technika ta pozwala na całkowite odizolowanie dźwięków dochodzących z zewnątrz oraz uniemożliwia wydostanie się dźwięków na zewnątrz bariery, co czyni ją idealnym narzędziem do ukrywania się, cichych rozmów lub ochrony przed atakami dźwiękowymi.

Technika ta chroni użytkownika przed wszelkimi technikami dźwiękowymi rangi C i niższej. Wyższe rangi technik dźwiękowych mogą przenikać przez barierę, choć ich siła będzie osłabiona. Bariera jest aktywna przez określony czas lub do momentu jej dezaktywacji przez użytkownika. Bańkę można powiększyć płacąc wielokrotny koszt techniki, ale jej średnica może maksymalnie wynosić 50 metrów. W podobny sposób można przedłużyć jej działanie, opłacając odpowiednio większy koszt. Barierę można stworzyć mniejszą niż na 10m, ale nie zmniejsza to kosztu techniki.

Posiadając rangę A w Ninjutsu bariera może przepuszczać dźwięk wedle chęci użytkownika.
Posiadając rangę S w Ninjutsu bariera może ochronić przed technikami dźwiękowymi rangi B, a silniejsze bardziej osłabić niż bazowo.
Posiadając Sennina w Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry na poziomie 10 możliwe jest dowolne manipulowanie wyglądem bariery. Oznacza to, że można ją stworzyć wokół postaci (np. +10cm w każdą stronę), aby sprawić, że działania użytkownika będą bezdźwięczne i nadepnięcie na gałązkę nie spowoduje, że wróg to usłyszy. Można też stworzyć bańkę tylko wokół głowy postaci oraz głowy sojusznika, co pozwoli na rozmowę. Bańka przemieszcza się wtedy z użytkownikiem i/lub wyznaczonym sojusznikiem/przedmiotem i należy opłacać koszt Standardowy za turę. Użytkownik w tym wariancie może oddalić się na maskymalnie 20 metrów od bańki.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu koszt jest zmniejszony do Połowicznego B oraz Połowicznego B na turę za technikę w wariancie Sennina.
45. Kesshite taorenakatta tō (Ninjutsu B) przeniesione z Ninjutsu do Yamanaka

46. Zmiany w technice Kuchiyose: Raikō Kenka (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Kuchiyose: Raikō Kenka | Summoning: Lightning Flash Blade Creation口寄せ・雷光剣化
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika czasoprzestrzenna
PieczęcieBaran → Smok → Koń → Ptak → Zając → Odwrócony Baran → Dotknięcie zwoju → Dotknięcie plakietki (Przygotowanie), Odwrócony Baran → Dotknięcie wcześniej przygotowanej plakietki (Przywołanie)
KosztStandardowy za powiązanie, minimalny za przyzwanie
Zasięg---
WymaganiaKuchiyose no Jutsu, Fūinjutsu C, wcześniej przygotowana plakietka,
Technika ta pozwala połączyć zwój z wcześniej przygotowaną plakietką. Następnie pozwala nam to przywołać zawartość zwoju poprzez dotknięcie plakietki, tak jakbyśmy mieli zwój gdzieś obok siebie. Jedna plakietka powiązana jest tylko z jednym zwojem. Z kolei jeden zwój może być podłączony do dowolnej ilości plakietek. Użytkownik techniki może te połączenia w chwili spokoju usunąć.

Posiadając rangę S w Ninjutsu można pominąć pieczęć Odwróconego Barana przy przywoływaniu.
47. Zmiany w technice Nenchaku Inkan Nageru (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Nenchaku Inkan Nageru | Sticky Seal Throw粘着印鑑投げる
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, kumulacja chakry wynosi tyle co złożenie 6 pieczęci
KosztStandardowy od kartki
Zasięgdo 20m
WymaganiaKakkū tōteki, Kontrola Chakry 8
Bardzo nietypowa technika stworzona tylko w jednym celu. W celu rzutu… karteczką z pieczęcią np. notką wybuchową. Będąca świetnym wsparciem dla użytkownika Fūinjutsu bazującego na kartkach z pieczęciami, ma ona parę cech jakie tyczą ją nietypową. Pierwszym etapem, jest nadanie karteczce “lepkiej chakry” oraz stworzenia wokół niej lekkiej powłoki chakry, co to by się nie zaginała podczas rzutu. Następnym etapem jest jest wplecienie w to techniki “Kakkū tōteki” w celu przyśpieszenia naszej ręki dla dalszego rzutu. Tak rzucona karteczka może przelecieć maksymalnie 20 metrów nim przyklei się do powierzechni w jaką trafi. Nie jest to mocne przyklejenie się i bez problemu można ją oderwać.

Posiadając Sennina w Fūinjutsu jesteśmy w stanie wpleść ilość chakry potrzebną do aktywacyji karteczki nim ta opuści nasze dłonie. Dzięki temu możemy aktywować w ten sposób pieczęć na kartce, nawet gdyby normalnie wymagało to bezpośrednio z nią kontaktu. Aktywacji dokonuje się poprzez złożenie pieczęci konfrontacji. Po dwóch turach braku aktywacji impuls taki opuszcza karteczkę i nie jesteśmy już w stanie jej aktywować.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu koszt techniki zmniejsza nam się o połowę.
Posiadając Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie przelać w ten sposób chakrę na wiele przedmiotów kartek, nie musząc koncentrować się na każdym osobno dzięki czemu czas kumulacji chakry nie wzrasta.
48. Ranjishigami no Jutsu (Ninjutsu B) przeniesione z Ninjutsu do Akuma

49. Sensō no Ashikase (Ninjutsu B) przeniesione z Ninjutsu do Kugutsutsukai

50. Zmiany w technice Shishienjin (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Shishienjin | Four Violet Flames Formation四紫炎陣
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika bariery
PieczęciePies → Wół → Pies → Dzik → Ptak → Tygrys → Małpa → Zając → Wół → Pies
KosztStandardowy od osoby na turę
ZasięgMaksymalnie 50 metrów
Wymagania---
Jedna z najbardziej podstawowych barier ninjutsu na których to wiele kolejnych jest bazowane. Rzadko stosowana z racji że do jej użycia potrzeba aż 4 osób, choć Ci znający podział cienia byliby ją w stanie wykorzystać przy użyciu klonów. Technika ta polega na stworzeniu bariery w formie prostopadłościanu, jakiego to ściany sięgają aż do nieba. Użytkownicy muszą ustawić się w jego dolnych rogach i mogą być maksymalnie oddaleni od kolegów z jakimi tworzą ścianę o 50 metrów. Po złożeniu przez nich pieczęci i przelaniu chakry, z ziemi wyrasta fioletowa bariera mająca 4 ściany, jaka zamyka ich wewnątrz z każdym kto znajduje się w zasięgu. Bariera ta w jest w stanie nawet wytrzymać uderzenia o Sile 9 i techniki rangi A. Dodatkowo, każda osoba jaka wejdzie w fizyczny kontakt z barierą zostaje natychmiast podpalona silnym płomieniem. Nie jest on w żaden sposób specjalny, to metody pozbycia się płomienia są standardowe.

Jeżeli taka jest wola użytkowników, mogą oni otworzyć w barierze luki jakie byłby przejściami, przepuszczając tym samym bezpiecznie osoby przez barierę. Po stworzeniu bariery wszyscy jej użytkownicy nie mogą się ruszać i ciągle muszą podtrzymywać ostatnią pieczęć. W innym wypadku, technika zostanie przerwana, nawet jeżeli pozostała trójka użytkowników nie została zaatakowana.

Posiadając Sennina Ninjutsu użytkownicy po stworzeniu bariery są dodatkowo w stanie stworzyć jedną ściankę przed sobą, jaka łączy się ze ścianami bocznymi prostopadłościanu, tworząc niewielki ostrosłup. Ma on wysokość około 2 metrów. Wytrzymałość tych ścianek jest identyczna jak wytrzymałość całej bariery i chroni ona użytkownika od zagrożeń z wewnątrz bariery.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu blokujemy możliwość przeskoczenia przez barierę przy pomocy technik teleportacji, jak np. Kumoshin no Jutsu
51. Zmiany w technice Shōkibo Kūkan Yusō (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Shōkibo Kūkan Yusō | Low Scale Spatial Transportation小規模空間輸送
KlasyfikacjaNinjutsu, Fūinjutsu, Technika Czasoprzestrzenna
PieczęcieSzczur → Zając → Baran → Tygrys → Baran → Wół → Małpa → Baran → Dzik → Tygrys → Zając → Wąż → Tygrys → Wół → Dzik → Małpa → Zając → Koń → Dzik → Smok | Stworzenie Notki
Pieczęć Konfrontacji | Aktywacja przejścia
KosztPoczwórny od stworzenia notki | Standardowy na turę na utrzymanie przejścia
ZasięgDotykowy (Utworzenie notki) | 20 metrów (Od notki na aktywację przejścia) | 50 metrów (Odległość między notkami)
WymaganiaFūinjutsu B
Techniki Czasoprzestrzenne przychodzą w różnych kształtach i rozmiarach. Część z nich polega na tym, że przenosi nas z innego miejsca w drugie. Inne przenoszą przedmioty. Shōkibo Kūkan Yusō służy specyficznie do transportowania tych drugich, jednakże w ograniczony sposób.
Po pierwsze - za "wejście" i "wyjście" dla tej techniki służy specjalnie przygotowana para notek. Każda pojedyncza notka łączy się tylko z inną, z identycznymi symbolami. Przejście jest jednak dwustronne, więc jaki obiekt który wejdzie lub zostanie położony na notce zostanie przetransportowany do lokacji drugiej. Połączenie pomiędzy notkami jest stałe, nie wymaga ciągłego utrzymania chakry, jednak zniszczenie chociaż jednej notki dezaktywuje technikę i trzeba wykonać nową notkę by wznowić połączenie.
Drugie ograniczenie wynika z faktu umiejscowienia symbolów techniki na notce. Tylko przedmiot, który całościowo zmieści się na notce może być przetransportowany. Nie możemy więc przenieść z pomocą techniki beczki lub podobnie dużych przedmiotów. Największe obiekty, jakie można przetransportować za pomocą techniki mogą mieć rozmiar Malutki.
Po trzecie - nie może to być obiekt żywy. Mucha, chociaż zmieści się na notce standardowych rozmiarów, to nie będzie przeniesiona. Ponadto jeśli przedmiot znajdujący się na notce jest do czegoś przymocowany lub przez kogoś trzymany to nie może zostać teleportowany, chyba, że ta osoba tego chce.
A ostatnim, czwartym wymaganiem jest fakt, że połączenie działa tylko tak długo, jak oba przejścia znajdują się odpowiednio blisko siebie (przedstawione jako drugi zasięg techniki). Złożenie pieczęci konfrontacji powoduje, że pomiędzy notkami tworzy się przejście, przenosząc natychmiastowo przedmioty między lokacjami (niczym portale). Z tego powodu przedmioty podczas przenosin utrzymują swój pęd, więc przedmiot rzucony w jedną notkę sprawi, że ten wyleci z tą samą szybkością po drugiej stronie. Zawsze pojawiają się z centralnego punktu notki i zawsze pod kątem prostym względem pieczęci.

Posiadając Rangę A w Ninjutsu dopuszczalna odległość między notkami rośnie do 75 metrów.
Posiadając Rangę S w Ninjutsu dopuszczalna odległość między notkami rośnie do 100 metrów.
Posiadając Rangę Sennina w Ninjutsu technika zyskuje nową właściwość. Od teraz użytkownicy są w stanie opóźniać wydostanie się przedmiotu z drugiej strony tak długo, jak utrzymują koszt otwartego przejścia. Po 5 turach lub wcześniej, na nasze życzenie, przedmiot przedostaje się do notki wyjściowej, zachowując pozostałe właściwości wymienione w technice.
Posiadając Rangę Specjalizację w Ninjutsu możemy stworzyć nieco większą notkę, pozwalającą na transport przedmiotów rozmiaru Małego.
52. Zmiany w technice Shōshagan no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Shōshagan no Jutsu | Vanishing Facial Copy Technique消写顔の術
KlasyfikacjaNinjutsu, Transformacja Kształtu
PieczęciePtak → Świnia → Pies → Smok
KosztPołowiczny
ZasięgBezpośredni
Wymagania---
Znakomita technika szpiegowska. Tworzy ona maskę twarzy pokonanego przeciwnika lub chętnego towarzysza. Idealna do zwiadu lub infiltracji. Niestety po trafieniu naszej twarzy, na której jest technika maska ulega zniszczeniu. Wraz z założeniem maski można także bezbłędnie naśladować głos naszej ofiary bądź towarzysza. Jutsu można dezaktywować poprzez "zerwanie" maski z twarzy przez użytkownika techniki.

Posiadając rangę A w Ninjutsu maska jest bardziej wytrzymała i by uległa choćby częściowemu zniszczeniu należy wykorzystać więcej siły bądź technik. Maska w żaden sposób nie blokuje obrażeń zadanych użytkownikowi.
Posiadając Sennina Ninjutsu możliwe jest stworzenie "przebrania", które poza samą twarzą, upodabnia postać fizycznie do swojej ofiary bądź towarzysza. Takie przebranie jest też trochę bardziej wytrzymałe i jest w stanie wytrzymać kilka ciosów bądź technik zanim ulegnie zniszczeniu. Nie blokuje ono obrażeń, jakie miałyby być zadane użytkownikowi tej techniki.
53. Zmiany w technice Ukojizai no Jutsu (Ninjutsu B)
► Pokaż Spoiler | stare
Ukojizai no Jutsu | Rain Tiger at Will Technique雨虎自在の術
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Sensoryczna
PieczęciePtak → Szczur → Wół → Małpa → Szczur → Wąż
KosztStandardowy za teren wielkości dzielnicy
ZasięgZależny od użytej chakry
WymaganiaSuiton D lub Tenki no Jutsu D
Poprzez zebranie własnej chakry i jej wypuszczenie, przybiera postać deszczowych chmur wiszących nad terenem w zasięgu wzroku użytkownika. Padająca z nich mżawka nie ma żadnych właściwości bojowych, jednak pozwala na wykrywanie osób wchodzących w zasięg techniki. Deszcz z nich padający pozwala shinobi wyczuć, czy ktoś nowy wszedł z nim w kontakt, bądź wyszedł z zasięgu chmur. Niestety, deszcz jest w stanie jedynie podpowiedzieć, czy osoba znajdująca się pod jej wpływem bądź z niej wychodząca, posiada znajomą chakrę - nie da się na podstawie tego jednak stwierdzić, co to za osoba, ani w którym miejscu wkroczyła/opuściła teren opadów.

Znajomość chakry celu, w przypadku zdolności sensorycznych czy technik wzrokowych dających wgląd "w głąb" ludzi sytuacja jest nader prosta i sprowadza się do zapamiętania sygnatury osoby - co może być prostsze lub trudniejsze ze względu na wiele czynników, jak chociażby czas obserwacji i okres przebywania z taką osobą. W przeciwnym razie, by "kojarzyć" daną chakrę, zwykły użytkownik tej techniki musi przebywać w otoczeniu takowej osoby dłuższy czas - dłuższy niż w przypadku pierwszym - "przyzwyczajając" się do jej prezencji. Bez względu na użytą metodę, ostateczny werdykt leży w rękach MG lub MF.

Po uformowaniu chmur, deszcz pada nieprzerwanie przez pewien czas. W przypadku bezwietrznej pogody, może być to nawet kilka godzin, jednak w niesprzyjających warunkach, te mogą zostać chociażby przegnane przez silny wiatr. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak zwyczajne chmury, nie budząc przy tym wątpliwości mniej uświadomionych ludzi.

Osoby, które z jakiegoś powodu nie zostały zmoczone przez ów deszcz - czy to przez wzgląd na użycie techniki czy znajdowanie się w miejscu, gdzie ten nie ma możliwości dosięgnąć osoby - pozostają niewykryci.

Standardowy koszt techniki pozwala pokryć teren wielkości jednej dzielnicy. Przyrównuje się ją do rozmiarów średniej wielkości wsi. Pokrycie większego terenu wymaga naturalnie większej ilości chakry, zaś w przypadku bardziej obszernych terenów, MG winien ocenić mniej więcej ich rozmiar posługując się powyższą skalą.

Statystyki: autor: Hefajstos — wczoraj, 20:44

Przeczytaj na stronie Zobacz stronę w katalogu