Re: Ogłoszenia

Sakura no Hana
Sakura no Hana
Re: Ogłoszenia
21-10-2025 19:34

Ave forumowicze!

Wrzucamy kolejny update zmian technicznych jakie zostały wprowadzone




Omówiliśmy ponownie efekty specek przy technikach, które ostatnio były lekko mówiąc... kontrowersyjne, w oparciu o zaproponowane przez was zmiany.
Oto co wyszło:


Shōsen Jutsu (Iryō Ninjutsu C)
Zmieniono efekt sennina, efekt specki i dodano efekt sennina + specki.
► Pokaż Spoiler | Przed
Shōsen Jutsu | Mystical Palm Technique掌仙術­
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wąż → Wół → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 10 PT
Najbardziej podstawowa, a zarazem użyteczna technika medyczna. Za jej pomocą można oczywiście leczyć rany zarówno swoje, jak i innych. Jednak jej cechą charakterystyczną jest to, że technika jest tym efektywniejsza im zdolności używającego ją Iryōnina są większe. Mimo więc sklasyfikowania jako technika C, jej siła może się wahać pomiędzy D aż do S.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie drobnych zadrapań i skaleczeń.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie lekkich ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie zwykłych ran oraz umożliwia zatamowanie krwawienia. Wymagania: Iryō Ninjutsu B.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie poważniejszych ran, a także można próbować ustabilizować uszkodzone narządy wewnętrzne, a także można próbować zatamować krwotok wewnętrzny. Nie zostaną one uleczone, jednak przy pomocy tej techniki można kupić sobie dość czasu na uzyskanie wsparcia. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 8.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie ran krytycznych, a także możliwym jest zatamowanie krwawienia wewnętrznego czy częściową regenerację organów wewnętrznych. Nie zregeneruje jednak ubytku krwi czy w pełni nie odbuduje zniszczonego narządu. Może jednak dać nam dość czasu, na ustabilizowanie rannego i dostarczenie go do miejsca, gdzie otrzyma bardziej specjalistyczną pomoc. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 9.
Warto mieć na uwadze, że sam proces leczenia nie jest prosty i wymaga skupienia i koncentracji. Nie można więc techniki wykonać w biegu. Leczenie samego siebie wymaga odrobinę mniejszej koncentracji, jednak wciąż jest bardzo zajmującą rzeczą.

Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika. Koszt jest wówczas podwójny.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom.
► Pokaż Spoiler | Po
Shōsen Jutsu | Mystical Palm Technique掌仙術­
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wąż → Wół → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 10 PT
Najbardziej podstawowa, a zarazem użyteczna technika medyczna. Za jej pomocą można oczywiście leczyć rany zarówno swoje, jak i innych. Jednak jej cechą charakterystyczną jest to, że technika jest tym efektywniejsza im zdolności używającego ją Iryōnina są większe. Mimo więc sklasyfikowania jako technika C, jej siła może się wahać pomiędzy D aż do S.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie drobnych zadrapań i skaleczeń.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie lekkich ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie zwykłych ran oraz umożliwia zatamowanie krwawienia. Wymagania: Iryō Ninjutsu B.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie poważniejszych ran, a także można próbować ustabilizować uszkodzone narządy wewnętrzne, a także można próbować zatamować krwotok wewnętrzny. Nie zostaną one uleczone, jednak przy pomocy tej techniki można kupić sobie dość czasu na uzyskanie wsparcia. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 8.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie ran krytycznych, a także możliwym jest zatamowanie krwawienia wewnętrznego czy częściową regenerację organów wewnętrznych. Nie zregeneruje jednak ubytku krwi czy w pełni nie odbuduje zniszczonego narządu. Może jednak dać nam dość czasu, na ustabilizowanie rannego i dostarczenie go do miejsca, gdzie otrzyma bardziej specjalistyczną pomoc. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 9.
Warto mieć na uwadze, że sam proces leczenia nie jest prosty i wymaga skupienia i koncentracji. Nie można więc techniki wykonać w biegu. Leczenie samego siebie wymaga odrobinę mniejszej koncentracji, jednak wciąż jest bardzo zajmującą rzeczą.

Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać w ruchu, wciąż utrzymując kontakt z pacjentem. Koszt jest jednak wówczas Podwójny.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika. Koszt jest wówczas Podwójny.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu oraz Sennina Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika w ruchu. Koszt jest wówczas Potrójny.

Kizu no Jokyo (Iryō Ninjutsu B)
Zmieniono w efekt specki. Zmniejsza teraz koszt do standardowego C.
► Pokaż Spoiler | Przed
Kizu no Jokyo | Removal of Blemish傷の除去
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePtak → Koń → Pies → Tygrys → Pieczęć Konfrontacji
KosztPołowiczny
ZasięgDotykowa
WymaganiaKontrola Chakry 7
Jutsu to pozwala dość niewielkim kosztem chakry naprawić pomniejsze skazy skórne, sprawiając że wszelkiego rodzaju blizny, rozstępy, pryszcze czy inne rzeczy niszczące naszą cerę zwyczajnie znikają. Rzecz jasna działa to jedynie na to, co jest widoczne w trakcie rzucania jutsu i nie dotyczy powstawania nowych skaz, np. gdy ktoś ma spore problemy z pryszczami.

Posiadając Kontrolę Chakry 10 jesteśmy w stanie wykonać tę technikę w taki sposób, by nieustannie się reaplikowała, czerpiąc śladowe ilości chakry osoby, na której została rzucona i w czasie rzeczywistym adiustowała stan skóry za każdym razem, gdy na tej pojawi się nowa skaza możliwa do usunięcia - ergo, nie będąca raną lub ciężką chorobą. Osoba pod wpływem jutsu może w dowolnym momencie zaprzestać jego utrzymywania.
Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry 10 możemy poradzić sobie z wizualnymi efektami pewnych chorób. Niektóre, degeneratywne choroby pozostawiają bardzo okropne skazy na naszej skórze, które przez dotkliwość owych chorób znacząco wykraczają poza możliwości tej techniki, czego świetnym przykładem może być trąd. Dla szczególnie wprawionych w Iryō Ninjutsu możliwe jest jednak usunięcie i takich skaz, należy jednak pamiętać że jutsu to nie usuwa choroby i jej efektów, pozwala jedynie na powrót poczuć się pięknym i zapomnieć o potwornościach choroby.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom.
► Pokaż Spoiler | Po
Kizu no Jokyo | Removal of Blemish傷の除去
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePtak → Koń → Pies → Tygrys → Pieczęć Konfrontacji
KosztPołowiczny
ZasięgDotykowa
WymaganiaKontrola Chakry 7
Jutsu to pozwala dość niewielkim kosztem chakry naprawić pomniejsze skazy skórne, sprawiając że wszelkiego rodzaju blizny, rozstępy, pryszcze czy inne rzeczy niszczące naszą cerę zwyczajnie znikają. Rzecz jasna działa to jedynie na to, co jest widoczne w trakcie rzucania jutsu i nie dotyczy powstawania nowych skaz, np. gdy ktoś ma spore problemy z pryszczami.

Posiadając Kontrolę Chakry 10 jesteśmy w stanie wykonać tę technikę w taki sposób, by nieustannie się reaplikowała, czerpiąc śladowe ilości chakry osoby, na której została rzucona i w czasie rzeczywistym adiustowała stan skóry za każdym razem, gdy na tej pojawi się nowa skaza możliwa do usunięcia - ergo, nie będąca raną lub ciężką chorobą. Osoba pod wpływem jutsu może w dowolnym momencie zaprzestać jego utrzymywania.
Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry 10 możemy poradzić sobie z wizualnymi efektami pewnych chorób. Niektóre, degeneratywne choroby pozostawiają bardzo okropne skazy na naszej skórze, które przez dotkliwość owych chorób znacząco wykraczają poza możliwości tej techniki, czego świetnym przykładem może być trąd. Dla szczególnie wprawionych w Iryō Ninjutsu możliwe jest jednak usunięcie i takich skaz, należy jednak pamiętać że jutsu to nie usuwa choroby i jej efektów, pozwala jedynie na powrót poczuć się pięknym i zapomnieć o potwornościach choroby.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu koszt techniki zmniejsza się do Standardowego C zamiast Połowicznego B.

Nise no Chiyu (Iryō Ninjutsu B)
Od teraz specka daje możliwość użycia techniki na dystans. Nie duży, ale jednak.
► Pokaż Spoiler | Przed
Nise no Chiyu | Fake Healing偽の治癒
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wół → Wąż → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 8
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 15 PT
Przysięga Hipokratesa mówi, żeby głównie nie szkodzić. Cóż, ta technika jest jej przeciwieństwem. Niewielka zmiana w składanych pieczęciach sprawia jednak, że zamiast leczyć ta technika właśnie szkodzi. Ba! Jest na tyle potężna, że można jej użyć z różną siłą - od D aż po S, a dłuższe wystawienie na jej efekty może doprowadzić nawet do śmierci.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D na turę. Technika sprawia, że choroby czy trucizny w ciele ofiary są nieznacznie bardziej efektywnie. Dodatkowo nieznacznie zmniejsza bonusy pozytywnych specyfików.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C na turę. Technika, poza bonusami z rangi niżej, niszczy też płytki krwi, w dłuższej perspektywie znacząco utrudniając, przynajmniej bez pomocy jutsu medycznego, zasklepienie ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany na turę. Technika, poza bonusami z rangi niżej, szybciej niszczy też płytki krwi, już w drugiej turze uniemożliwiając, przynajmniej bez pomocy jutsu medycznego, zasklepienie ran.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika już bardziej wzmacnia istniejące w organizmie ofiary choroby czy trucizny i osłabia pozytywne specyfiki. Póki technika działa rany się nie zasklepią, a w przypadku dłuższej ekspozycji na jutsu organy są w stanie wykształcić wady. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 9.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika w dość szybkim czasie jest w stanie doprowadzić do zawodzenia organów wewnętrznych czy wytworzyć nowotwór złośliwy i znacząco rozwinąć jego progres czy inne, podobne efekty. Wzmacnia też efekty z niższych poziomów. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 10.
Proces tego "oszukanego leczenia" jest prostszy niż zwyczajnego, choć wciąż wymaga trochę skupienia i koncentracji, przez co ciężko wykonać taką technikę w biegu.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry na poziomie 10 technika idealnie udaje normalną technikę medyczną, przez co nawet sensorzy czy użytkownicy Dōjutsu nie są w stanie się zorientować, że coś jest nie tak, dopóki nie zbadają ciała ofiary i nie dostrzegą negatywnych efektów techniki.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom.
► Pokaż Spoiler | Po
Nise no Chiyu | Fake Healing偽の治癒
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wół → Wąż → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 8
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 15 PT
Przysięga Hipokratesa mówi, żeby głównie nie szkodzić. Cóż, ta technika jest jej przeciwieństwem. Niewielka zmiana w składanych pieczęciach sprawia jednak, że zamiast leczyć ta technika właśnie szkodzi. Ba! Jest na tyle potężna, że można jej użyć z różną siłą - od D aż po S, a dłuższe wystawienie na jej efekty może doprowadzić nawet do śmierci.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D na turę. Technika sprawia, że choroby czy trucizny w ciele ofiary są nieznacznie bardziej efektywnie. Dodatkowo nieznacznie zmniejsza bonusy pozytywnych specyfików.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C na turę. Technika, poza bonusami z rangi niżej, niszczy też płytki krwi, w dłuższej perspektywie znacząco utrudniając, przynajmniej bez pomocy jutsu medycznego, zasklepienie ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany na turę. Technika, poza bonusami z rangi niżej, szybciej niszczy też płytki krwi, już w drugiej turze uniemożliwiając, przynajmniej bez pomocy jutsu medycznego, zasklepienie ran.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika już bardziej wzmacnia istniejące w organizmie ofiary choroby czy trucizny i osłabia pozytywne specyfiki. Póki technika działa rany się nie zasklepią, a w przypadku dłuższej ekspozycji na jutsu organy są w stanie wykształcić wady. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 9.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika w dość szybkim czasie jest w stanie doprowadzić do zawodzenia organów wewnętrznych czy wytworzyć nowotwór złośliwy i znacząco rozwinąć jego progres czy inne, podobne efekty. Wzmacnia też efekty z niższych poziomów. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 10.
Proces tego "oszukanego leczenia" jest prostszy niż zwyczajnego, choć wciąż wymaga trochę skupienia i koncentracji, przez co ciężko wykonać taką technikę w biegu.

Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry na poziomie 10 technika idealnie udaje normalną technikę medyczną, przez co nawet sensorzy czy użytkownicy Dōjutsu nie są w stanie się zorientować, że coś jest nie tak, dopóki nie zbadają ciała ofiary i nie dostrzegą negatywnych efektów techniki.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika. Koszt jest wówczas Podwójny.

Taion Chōsetsu no Jutsu (Iryō Ninjutsu B)
Wprowadzono efekt specki z waszej propozycji.
► Pokaż Spoiler | Przed
Taion Chōsetsu no Jutsu | Thermoregulation Technique体温調節の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu
Pieczęcie Zając → Wąż → Wół → Ptak → Wąż → Dzik → Szczur → Smok → Tygrys → Małpa → Szczur → Tygrys
KosztBazowo standardowy na turę
ZasięgBezpośredni
WymaganiaKontrola Chakry 8
Bardzo prosta w zamyśle technika, mająca na celu wpływanie na temperaturę ciała drugiej osoby jak obniżanie gorączki czy też jego ogrzewanie w momencie wyziębienia organizmu. Wpływa ona bezpośrednio na ośrodek termoregulacji człowieka. Po złożeniu pieczęci należy mieć bezpośredni kontakt z pacjentem, by jutsu mogło na niego działać. Z oczywistych względów zaleca się stopniową zmianę temperatury ciała, tak by nie doszło w organizmie do szoku. Przyjmuje się, że standardowe tempo niezagrażające osobie, na której używane jest jutsu, to jeden stopnień Celsjusza na turę. Istnieje możliwość przyśpieszenia tego procesu poprzez zapłatę wielokrotności techniki. Płacąc więc Podwójny koszt B na turę, jesteśmy w stanie podwyższyć / obniżyć temperaturę ciała osoby o dwa stopnie na turę, Trzykrotny o trzy stopnie i tak dalej. Tego jednak typu działanie na skróty może wiązać się z konsekwencjami w postaci np. szoku termicznego. Dokładne skutki zbyt gwałtownej zmiany temperatury pacjenta są określane przez MG. By temperatura została obniżona w pełni, należy mieć kontakt z daną osobą przez całą turę.

Trzeba pamiętać, że technika ta nie działa permanentnie i nie jest zastępstwem dla leczenia. Raczej używa się jej doraźnie, zanim zostaną podane odpowiednie medykamenty, bądź gdy życie pacjenta jest zagrożone. Po zaprzestaniu używania techniki, temperatura ciała utrzymuje się przez okres trzech tur na poziomie, do którego została sprowadzona przez medyka, by następnie zacząć wracać do swojej początkowej wartości w tempie jednego stopnia na turę.

Posiadając Iryō Ninjutsu S zyskujemy możliwość podtrzymywania techniki bez dalszej zmiany w temperaturze ciała pacjenta.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu i Kontrolę Chakry 9 istnieje możliwość użycia tej techniki w celu termoregulacji własnego ciała. Koszt jej użycia w takim wypadku wzrasta bazowo do podwójnego na turę. Wielokrotne zwiększanie temperatury liczy się właśnie od podwójnego, więc dwa stopnie - koszt czterokrotny, trzy stopnie sześciokrotny itd.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom.
► Pokaż Spoiler | Po
Taion Chōsetsu no Jutsu | Thermoregulation Technique体温調節の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu
Pieczęcie Zając → Wąż → Wół → Ptak → Wąż → Dzik → Szczur → Smok → Tygrys → Małpa → Szczur → Tygrys
KosztBazowo standardowy na turę
ZasięgBezpośredni
WymaganiaKontrola Chakry 8
Bardzo prosta w zamyśle technika, mająca na celu wpływanie na temperaturę ciała drugiej osoby jak obniżanie gorączki czy też jego ogrzewanie w momencie wyziębienia organizmu. Wpływa ona bezpośrednio na ośrodek termoregulacji człowieka. Po złożeniu pieczęci należy mieć bezpośredni kontakt z pacjentem, by jutsu mogło na niego działać. Z oczywistych względów zaleca się stopniową zmianę temperatury ciała, tak by nie doszło w organizmie do szoku. Przyjmuje się, że standardowe tempo niezagrażające osobie, na której używane jest jutsu, to jeden stopnień Celsjusza na turę. Istnieje możliwość przyśpieszenia tego procesu poprzez zapłatę wielokrotności techniki. Płacąc więc Podwójny koszt B na turę, jesteśmy w stanie podwyższyć / obniżyć temperaturę ciała osoby o dwa stopnie na turę, Trzykrotny o trzy stopnie i tak dalej. Tego jednak typu działanie na skróty może wiązać się z konsekwencjami w postaci np. szoku termicznego. Dokładne skutki zbyt gwałtownej zmiany temperatury pacjenta są określane przez MG. By temperatura została obniżona w pełni, należy mieć kontakt z daną osobą przez całą turę.

Trzeba pamiętać, że technika ta nie działa permanentnie i nie jest zastępstwem dla leczenia. Raczej używa się jej doraźnie, zanim zostaną podane odpowiednie medykamenty, bądź gdy życie pacjenta jest zagrożone. Po zaprzestaniu używania techniki, temperatura ciała utrzymuje się przez okres trzech tur na poziomie, do którego została sprowadzona przez medyka, by następnie zacząć wracać do swojej początkowej wartości w tempie jednego stopnia na turę.

Posiadając Iryō Ninjutsu S zyskujemy możliwość podtrzymywania techniki bez dalszej zmiany w temperaturze ciała pacjenta.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu i Kontrolę Chakry 9 istnieje możliwość użycia tej techniki w celu termoregulacji własnego ciała. Koszt jej użycia w takim wypadku wzrasta bazowo do podwójnego na turę. Wielokrotne zwiększanie temperatury liczy się właśnie od podwójnego, więc dwa stopnie - koszt czterokrotny, trzy stopnie sześciokrotny itd.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu użytkownik może bezpiecznie zmieniać temperaturę ciała pacjenta o 2 stopnie Celsjusza na turę bez ryzyka szoku termicznego.


A teraz dalsze zmiany


Chikatsu Saisei no Jutsu (Iryō Ninjutsu A)
Zmieniono efekt specki. Poprawiono wymagania i opis techniki.
► Pokaż Spoiler | Przed
Chikatsu Saisei no Jutsu | Healing Resuscitation Regeneration Technique治活再生の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry, Jutsu Współpracy
PieczęcieBaran → Dzik→ Pies → Ptak → Królik -> Wół -> Baran -> Smok -> Wąż
KosztStandardowy na turę
Zasięg5 metrów pomiędzy pacjentami, a leczącymi
WymaganiaKontrola Chakry 8
Jutsu to jest stosowane w przypadku poważnych ran oraz umożliwia leczenie większej ilości osób naraz. Aby wykonać technikę, rysuje się pieczęć w kształcie kwadratu. Następnie pacjenta(-ów) kładzie się w samym centrum pieczęci, a co najmniej czterej medycy siedzą w czterech kątach tej figury, zszywając rany celu powoli za pomocą nici z czakry. Jest to proces znacznie sprawniejszy od zwykłego leczenia, toteż Iryōnini w razie możliwości korzystają z niego o ile to możliwe. Koszt techniki rozkłada się po równo na każdego shinobi.

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu można to wykonać w grupie nawet dwóch medyków, o ile dysponują odpowiednią ilością czakry. Wystarczy, że jeden z medyków posiada tę rangę jako "ten kierujący całym procesem" w rytuale leczenia.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
► Pokaż Spoiler | Po
Chikatsu Saisei no Jutsu | Healing Resuscitation Regeneration Technique治活再生の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry, Jutsu Współpracy
PieczęcieBaran → Dzik→ Pies → Ptak → Królik -> Wół -> Baran -> Smok -> Wąż
KosztStandardowy na turę
Zasięg5 metrów pomiędzy pacjentami, a leczącymi
WymaganiaKontrola Chakry 8, przygotowana pieczęć
Jutsu to jest stosowane w przypadku poważnych ran oraz umożliwia leczenie większej ilości osób naraz. Aby wykonać technikę, należy przygotować pieczęć w kształcie kwadratu (narysować, wyżłobić). Następnie pacjenta(-ów) kładzie się w samym centrum pieczęci, a co najmniej czterej medycy siedzą w czterech kątach tej figury, zszywając rany celu powoli za pomocą nici z czakry. Jest to proces znacznie sprawniejszy od zwykłego leczenia (Shōsen Jutsu o sile A), toteż Iryōnini w razie możliwości korzystają z niego o ile to możliwe. Koszt techniki rozkłada się po równo na każdego shinobi.

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu można to wykonać w grupie nawet dwóch medyków, o ile dysponują odpowiednią ilością czakry. Wystarczy, że jeden z medyków posiada tę rangę jako "ten kierujący całym procesem" w rytuale leczenia.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać w grupie mniejszej o jednego medyka niż normalnie (3 zamiast 4, a na randze S - samemu).

Dokujin (Iryō Ninjutsu A)
Przeniesiono do Iburi. Poprawiono opis. Zmieniono efekt specki. Usunięto efekt sennina.
► Pokaż Spoiler | Przed
Dokujin | Poison Blade毒刃
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieZając → Wąż → Małpa
KosztPołowiczny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 8, Dokugiri
Technika bazująca na połączeniu chakry z ciałem i wytworzeniu w ten sposób toksycznej substancji, którą pokrywamy dowolne ostrze jakie dzierżymy. Ostrze pokrywamy poprzez wypuszczenie owej mieszanki - jaka podczas tego procesu ma formę fioletowego dymu - naszymi ustami wprost na broń. Na samym ostrzu można wtedy dojrzeć lekko fioletową, cienką poświatę. Trucizna utrzymuje się na broni dopóki mamy z nią kontakt i wydajemy chakrę oraz chwilę po wypuszczeniu z naszych rąk danej broni.

Kompozycja ta, kiedy wejdzie w kontakt z krwią przeciwnika, wprowadza do jego układu truciznę o sile równej randze B. Przejawia się ona wpierw dusznościami, bólami głowy oraz brzucha, aby w końcu zakończyć się śmiercią ofiary lub utraceniem przytomności (jedynie przy większej ilości ran, co jednoznaczne równe jest większej dawce trucizny ). Dotknięty zabójczym dymem ninja lub ludzie przeżyją, jeśli odpowiednio szybko otrzymają antidotum lub są dostatecznie wytrzymali (mistrz gry ustala wartość tego atrybutu oraz limit czasu do wyleczenia).

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu możemy pokryć broń trucizną bez potrzeby wydychania mieszanki na nią.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu oraz rozwinięte Renkinjutsu minimum na D można wytworzyć chmurę dymu, która działa analogicznie do wytworzonych przez użytkownika specyfików. Do użycia z tą techniką można jednak wykorzystać tylko takie twory, których ranga nie przekracza B.
► Pokaż Spoiler | Po
Dokujin | Poison Blade毒刃
KlasyfikacjaKemuri no Jutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieZając → Wąż → Małpa
KosztPołowiczny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 8, Dokugiri
Technika bazująca na połączeniu chakry z ciałem i wytworzeniu w ten sposób toksycznej substancji, którą pokrywamy dowolne ostrze jakie dzierżymy. Ostrze pokrywamy poprzez wypuszczenie owej mieszanki - jaka podczas tego procesu ma formę fioletowego dymu - naszymi ustami wprost na broń. Na samym ostrzu można wtedy dojrzeć lekko fioletową, cienką poświatę. Trucizna utrzymuje się na broni dopóki mamy z nią kontakt i wydajemy chakrę oraz chwilę po wypuszczeniu z naszych rąk danej broni.

Kompozycja ta, kiedy wejdzie w kontakt z krwią przeciwnika, wprowadza do jego układu truciznę o sile równej randze B. Przejawia się ona wpierw dusznościami, bólami głowy oraz brzucha, aby w końcu zakończyć się śmiercią ofiary lub utraceniem przytomności (jedynie przy większej ilości ran, co jednoznaczne równe jest większej dawce trucizny ). Dotknięty zabójczym dymem ninja lub ludzie przeżyją, jeśli odpowiednio szybko otrzymają antidotum lub są dostatecznie wytrzymali (mistrz gry ustala wartość tego atrybutu oraz limit czasu do wyleczenia).

Posiadając rangę S w Kemuri no Jutsu możemy pokryć broń trucizną bez potrzeby wydychania mieszanki na nią.
Posiadając Specjalizację w Kemuri no Jutsu możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.

Hozon no Jutsu (Iryō Ninjutsu A)
Usunięto bonus z rangi S. Zmieniono efekty obu specek.
► Pokaż Spoiler | Przed
Hozon no Jutsu | Preservation Technique保存の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Fūinjutsu
PieczęcieBaran → Zając → Szczur → Wół → Smok → Koń → Małpa → Dzik → Tygrys
KosztStandardowy za ranę
ZasięgBezpośredni
Wytrzymałość pieczęci6
WymaganiaKontrola Chakry 8, Fūinjutsu B
Bardzo specyficzna technika medyczna, która jednak nie skupia się na leczeniu w samym sobie, a nie pozwoleniu na to, żeby posiadane przez nas czy pacjenta rany się nie pogorszyły do momentu udzielenia rzeczywistej pomocy medycznej, bowiem często na polu walki nie mamy możliwości przeprowadzić procesu leczniczego. Po złożeniu pieczęci i przyłożeniu rąk otoczonych chakrą w okolicach uszkodzonej części ciała, medyczna energia tamuje ewentualne krwawienie, a także znieczula ranę. Następnie, korzystając w wiedzy ze sztuki pieczętowania, rana jest "zamrażana" w takim stanie, jakim ona jest, sprawiając, że ta samoistnie nie stanie się poważniejsza (np. pogłębi się na wskutek poruszania się). Dopóki jednak nie zostanie zaleczona, wciąż pacjent może odczuwać dyskomfort - np. mieć problemy z oddychaniem przy uszkodzonym płucu, poruszaniem ręki przy jej złamaniu itp. Technika działa nie tylko na obrażenia widoczne gołym okiem, ale także i te wewnętrzne, jeśli medyk jest ich świadomy i to właśnie w nie przekierowuje chakrę. Oczywiście, przez czynniki zewnętrzne stan pacjenta wciąż może się pogorszyć, jeśli np. zyska nowe obrażenia. Stan zamrożenia rany utrzymuje się maksymalnie do 12 godzin w trakcie których musi zostać udzielona rzeczywista pomoc medyczna.

Posiadając Iryō Ninjutsu S można pominąć cztery ostatnie pieczęci.
Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu obrażenia są chronione przed zewnętrznymi patogenami, dzięki czemu minimalizowana jest szansa na jej zakażenie i komplikacje z tym związane.
Posiadając Specjalizację Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Specjalizację w Fūinjutsu pieczęć staje się wytrzymalsza, sprawiając, że nadmierny ruch zapieczętowaną częścią ciała nie doprowadzi do jej złamania. Wciąż trzeba uważać i bardzo intensywna walka czy ruchy mogą doprowadzić do złamania pieczęci.
Sposoby złamania pieczęci
  • Nadmierny ruch zapieczętowaną częścią ciała
  • Uderzenie w pieczęć
► Pokaż Spoiler | Po
Hozon no Jutsu | Preservation Technique保存の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Fūinjutsu
PieczęcieBaran → Zając → Szczur → Wół → Smok → Koń → Małpa → Dzik → Tygrys
KosztStandardowy za ranę
ZasięgBezpośredni
Wytrzymałość pieczęci6
WymaganiaKontrola Chakry 8, Fūinjutsu B
Bardzo specyficzna technika medyczna, która jednak nie skupia się na leczeniu w samym sobie, a nie pozwoleniu na to, żeby posiadane przez nas czy pacjenta rany się nie pogorszyły do momentu udzielenia rzeczywistej pomocy medycznej, bowiem często na polu walki nie mamy możliwości przeprowadzić procesu leczniczego. Po złożeniu pieczęci i przyłożeniu rąk otoczonych chakrą w okolicach uszkodzonej części ciała, medyczna energia tamuje ewentualne krwawienie, a także znieczula ranę. Następnie, korzystając w wiedzy ze sztuki pieczętowania, rana jest "zamrażana" w takim stanie, jakim ona jest, sprawiając, że ta samoistnie nie stanie się poważniejsza (np. pogłębi się na wskutek poruszania się). Dopóki jednak nie zostanie zaleczona, wciąż pacjent może odczuwać dyskomfort - np. mieć problemy z oddychaniem przy uszkodzonym płucu, poruszaniem ręki przy jej złamaniu itp. Technika działa nie tylko na obrażenia widoczne gołym okiem, ale także i te wewnętrzne, jeśli medyk jest ich świadomy i to właśnie w nie przekierowuje chakrę. Oczywiście, przez czynniki zewnętrzne stan pacjenta wciąż może się pogorszyć, jeśli np. zyska nowe obrażenia. Stan zamrożenia rany utrzymuje się maksymalnie do 12 godzin w trakcie których musi zostać udzielona rzeczywista pomoc medyczna.

Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu obrażenia są chronione przed zewnętrznymi patogenami, dzięki czemu minimalizowana jest szansa na jej zakażenie i komplikacje z tym związane.
Posiadając Specjalizację Iryō Ninjutsu nadmierny ruch zapieczętowaną częścią ciała nie doprowadzi do jej złamania. Wciąż trzeba uważać i bardzo intensywna walka czy ruchy mogą doprowadzić do złamania pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Fūinjutsu stan zamrożenia rany utrzymuje się maksymalnie do 24 godzin.
Sposoby złamania pieczęci
  • Nadmierny ruch zapieczętowaną częścią ciała
  • Uderzenie w pieczęć

In'yu Shōmetsu (Iryō Ninjutsu A)
Skrócono opis. Zmieniono efekt specki.
► Pokaż Spoiler | Przed
In'yu Shōmetsu | Yin Healing Wound Destruction陰癒傷滅
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Małpa → Tygrys → Wąż → Baran -> Smok -> Małpa
KosztPoczwórny od rany
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola chakry 8
Technika polegająca na przewidzeniu, w jaki punkt zaatakuje wróg i dostarczeniu do niego zawczasu energii leczniczej, minimalizując w ten sposób zadane obrażenia. Użytkownik koncentruje czakrę w tym punkcie i rozpoczyna proces regeneracji komórek (musi to być jedna część ciała lub kończyna np: tors, ręka, noga itd.) jeszcze zanim obszar docelowy zostanie uszkodzony. Wykorzystując wiele czynników w walce przeciwnika, jak mimika twarzy, jego ruchy oraz szybkość czy siła techniki, użytkownik stara się przewidzieć gdzie dokładnie atak trafi. Jest to jedno z niewielu jutsu z tej dziedziny, które można używać bezpośrednio w potyczce i nie wymaga aż tak wielkiego skupienia jak zwykłe leczenie. Po wyleczeniu jednej rany działanie techniki jest przerwane i trzeba jej użyć ponownie, jeśli shinobi chce przewidywać więcej ataków do regeneracji. Po użyciu tej techniki (tzn: złożeniu pieczęci) można używać innych jutsu. Technika zadziała tylko wtedy, gdy ją zaplanujemy odpowiednio oraz będziemy zranieni w wybranym miejscu po złożeniu pieczęci. Efektu nie da się więc zastosować "na później". Wyjątkiem jest użycie jutsu już po trafieniu, by stanowiła swoistą "pierwszą pomoc", jednak taki efekt jest znacznie słabszy i zależny w pełni od MG.

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu koszt obniżony jest do potrójnego oraz można leczyć tym nawet bardzo poważne rany.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
► Pokaż Spoiler | Po
In'yu Shōmetsu | Yin Healing Wound Destruction陰癒傷滅
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Małpa → Tygrys → Wąż → Baran -> Smok -> Małpa
KosztPoczwórny na turę od punktu
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola chakry 8
Technika polegająca na przelaniu w odpowiedni punkt ciała energii leczniczej, rozpoczynając proces regeneracji komórek. Musi to być jedna część ciała lub kończyna, np. tors, ręka, itd. Technika pozwala się więc leczyć w trakcie walki oraz w trakcie batalii, jednak ma jedno ograniczenie - regeneracja techniki skupia się na jednym punkcie przez jedną turę. Oznacza to, że jeśli w walce źle przewidzimy miejsce, które zostanie zaatakowane przez wroga - technika nas nie uleczy, bo będzie skupione na innym punkcie. W tamtym jednak punkcie - rozpocznie leczenie. Leczenie jest porównywalne do Shōsen Jutsu o sile S.

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu koszt obniżony jest do potrójnego.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.

Iryō Bunshin no Jutsu (Iryō Ninjutsu A)
Usunięto.
► Pokaż Spoiler
Iryō Bunshin no Jutsu | Medical Clone Technique医療分身の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Technika klonująca
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jak przy złożeniu 10 pieczęci
KosztStandardowy od klona + potraja koszt utrzymania klona
ZasięgZależy od wykorzystywanego klona
WymaganiaSennin Iryō Ninjutsu, znajomość dowolnej techniki klonującej
Technika ta wzmacnia klony jakie tworzymy. Dzięki kumulacji chakry przed stworzeniem klona, poza jego podstawowymi zdolnościami, zyskują one również dostęp do technik Iryō Ninjutsu. Takie klony raczej nie będą się nadawały do skomplikowanych zabiegów, lecz w kwestii technik są w zupełności wystarczalne.

Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu nasze ulepszone klony mają obniżone wymagania dotyczące Kontroli Chakry o 1 poziom. Dodatkowo mogą też pominąć pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie. Bonus ten dotyczy tylko technik Iryo, które posiadają ten sam bonus.

Karada no messhitsu (Iryō Ninjutsu A)
Poprawiono/skrócono opis. Zmieniono efekt specki.
► Pokaż Spoiler | Przed
Karada no messhitsu | Body Perishing体の滅失
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu
Pieczęcie Wąż → Baran → Małpa → Szczur → Smok → Koń → Wąż → Dzik → Szczur → Dzik → Zając → Wół → Ptak → Pies → Wąż → Smok → Dzik → Wół → Smok → Koń → Tygrys → Ptak → Zając → Dzik → Baran → Ptak → Koń → Zając → Smok → Wół
KosztBazowo trzykrotny
ZasięgBezpośredni
WymaganiaSennin Iryō Ninjutsu, Kontrola Chakry 8
Tak jak większość technik Iryō Ninjutsu skupia się na pomocy jeszcze żywym ludziom, tak istnieją jutsu, które używane są już na tych martwych, którym się pomóc nie dało. Karada no Messhitsu jest techniką szeroko stosowaną przez medyków, którzy muszą w bezpieczny sposób pozbyć się ciała pacjenta w warunkach polowych - głównie z powodów sanitarnych, nie chcąc doprowadzić do epidemii, bądź ograniczając rozprzestrzenianie się choroby trawionej przez pacjenta poprzez szybkie i skuteczne zutylizowanie ciała. Techniki można użyć tylko na zwłokach i zdezintegrowanych częściach ciała. Na żywe istoty nie będzie mieć żadnego wpływu.

Po przelaniu chakry w zwłoki, tkanki pod jej wpływem niemalże natychmiastowo się rozkładają. W przeciwieństwie jednak do naturalnego procesu, nie ma miejsca takie rzeczy jak np. uwalnianie gazów czy nieprzyjemnych widoków w postaci larw zjadających ciało. Ot, pod wpływem chakry te "przeskakuje" te wszystkie etapy, od razu przechodząc do stanu, w którym zostaje po ciele tylko pył. Ten sposób pozbycia się zwłok sprawia, że choroby nie będą się roznosić, a jednocześnie w warunkach polowych przy dużej ilości ofiar, nie trzeba się martwić potencjalną epidemią związaną ze zwłokami, których nie ma gdzie pochować czy przetrzymywać.

Opłacając bazowy koszt techniki, proces rozkładania ciała zajmuje 5 tur - rozpoczęty jest jednak praktycznie niemożliwy do przerwania. Istnieje również możliwość przyśpieszenia procesu, stosując przy tym większą ilość chakry. Płacąc czterokrotny koszt A, proces rozkładu będzie zajmować 4 tury. Pięciokrotny - 3 tury i tak dalej. Opłacając więc siedmiokrotny koszt A, jesteśmy w stanie rozłożyć ciało w przeciągu jednego posta.

Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
► Pokaż Spoiler | Po
Karada no messhitsu | Body Perishing体の滅失
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu
Pieczęcie Wąż → Baran → Małpa → Szczur → Smok → Koń → Wąż → Dzik → Szczur → Dzik → Zając → Wół → Ptak → Pies → Wąż → Smok → Dzik → Wół → Smok → Koń → Tygrys → Ptak → Zając → Dzik → Baran → Ptak → Koń → Zając → Smok → Wół
KosztBazowo trzykrotny
ZasięgBezpośredni
WymaganiaSennin Iryō Ninjutsu, Kontrola Chakry 8
Technika pozwalająca przyśpieszyć proces rozkładania się zwłok, tak że pozostanie po nich jedynie pył. Technika zapobiega także wszelkim efektom odbywającym się podczas naturalnego rozkładu np. ciało nie uwalnia gazów, nie pojawiają się larwy chcące zjeść ciało - ot ciało błyskawicznie się rozkłada na naszych oczach. Pozwala to np. na nie doprowadzenie do epidemii z powodu rozkładu zwłok np. na polu bitwy.

Bazowy koszt techniki pozwala rozłożyć ciało w przeciągu 5 tur. Każdy kolejny dodatkowy koszt standardowy przyśpiesza to o jedną turę, więc przy czterokrotnym - 4 tury, trzykrotnym 4 itd. Ciało najszybciej się rozłoży w jedną całą turę.

Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu bazowy koszt techniki pozwala rozłożyć ciało w przeciągu 3 tur. Nadal można przyśpieszyć ten proces.

Kimera no Jutsu: Jiko Kyōka (Iryō Ninjutsu A)
Poprawiono i skrócono opis.
► Pokaż Spoiler | Przed
Kimera no Jutsu: Jiko Kyōka | Chimera Technique: Self-enhance鬼芽羅の術・自己強化
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Technika Transformacji
PieczęcieWół → Zając → Tygrys → Pies → Szczur → Zając → Koń → Szczur
KosztStandardowy za użycie, standardowy B za każdą modyfikację na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaKimera no Jutsu
Pochodna techniki, jaka przez wielu, którzy w ogóle o niej wiedzą, uznawana jest raczej za tę mniej etyczną - głównie przez dość niebezpieczny zakres możliwości. Nie mniej opierając się na bazie, jaką jest Kimera no Jutsu, możliwe było opracowanie mniej destrukcyjnej dla otoczenia techniki, jak również mniej inwazyjnej dla samego organizmu - a przynajmniej takie były pierwotne założenia. Przez wzgląd na swój specyficzny, precyzyjny sposób działania, organy czy organizm w całości poddany tej technice dalej kwalifikuje się do wykonania przeszczepu klasycznymi sposobami tak długo, jeżeli nie został poddany wcześniej przeszczepowi przez Kimera no Jutsu.

Jutsu to opiera się na wpływaniu na działanie samego organizmu. Poprzez utylizację wiedzy medycznej oraz precyzyjne zastosowanie techniki, możliwe jest wpłynięcie na ciało, wpływając na pracę organów wewnątrz, zamiast dokonywać ich za pomocą samej mazi, jak ma to miejsce w przypadku techniki-matki. Przykładami może być chociażby wymuszenie produkcję adrenaliny dla podwyższenia akcji serca, serotoniny dla poprawy nastroju czy, idąc w drugą stronę, ograniczenie ilości kolagenu w skórze, celem czasowego postarzenia postaci pod względem wyglądu. Możliwe jest też całkowite wyłączenie poszczególnych elementów organizmu jak np. ograniczenie impulsów odbieranych przez receptory bólowe. Nie mniej każda taka zmiana wiąże się również z innymi następstwami, będące dość logicznym następstwem. Jeśli za pomocą techniki spróbujemy zwiększyć gęstość kości, nie tylko nieznacznie zwiększymy ich wytrzymałość, ale i ciężar, przez co w pewnym momencie będzie można zapomnieć o pływaniu. Tak samo zwiększając tętno za pomocą adrenaliny, krew szybciej rozniesie ewentualne toksyny w przypadku zatrucia. Przyjmuje się, że posiadając ogromnie zaawansowaną wiedzę medyczną (Iryō Ninjutsu S) postać jest w stanie szybko oszacować, jak wpłynąć na poszczególne organy, by uzyskać pożądany efekt.

Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu, koszt utrzymania modyfikacji spada do standardowego C na turę.
► Pokaż Spoiler | Po
Kimera no Jutsu: Jiko Kyōka | Chimera Technique: Self-enhance鬼芽羅の術・自己強化
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Technika Transformacji
PieczęcieWół → Zając → Tygrys → Pies → Szczur → Zając → Koń → Szczur
KosztStandardowy za użycie, standardowy B za każdą modyfikację na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaKimera no Jutsu
Pochodna Techniki Kimery, pozwalającej na wpływanie na samo działanie organizmu, poprzez wpływanie na ciało i jego organy wewnętrzne. Nie wykorzystuje jednak do tego mazi, jak u "techniki-matki", a ciało po jej wykonaniu - nadal się kwalifikuje do przeszczepu. Można np. wymusić produkcję hormonów by podwyższyć akcję serca, poprawić nastrój, postarzeć wygląd przez deficyt kolagenu etc. Można także np. zwiększyć gęstość kości, by zwiększyć ich wytrzymałość. Ma oczywiście też to swoje następstwa i np. większa gęstość kości sprawi, że będą one cięższe co ma różne konsekwencje, a szybsze bicie serca może doprowadzić do szybszego rozprowadzenia trucizny po organiźmie.

Posiadając Sennina Iryō Ninjutsu koszt utrzymania modyfikacji spada do standardowego C na turę.

Kimera no Jutsu: Ōkyū Shochi (Iryō Ninjutsu A)
Poprawiono i skrócono opis.
► Pokaż Spoiler | Przed
Kimera no Jutsu: Ōkyū Shochi | Chimera Technique: First Aid鬼芽羅の術・応急処置
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Technika Transformacji
PieczęcieTygrys → Baran → Zając → Pies → Koń → Małpa → Wąż → Koń → Ptak → Dzik
KosztStandardowy za użycie, standardowy C za każdą modyfikację na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKimera no Jutsu oraz Sennin Iryō Ninjutsu
Pochodna techniki, jaka przez wielu, którzy w ogóle o niej wiedzą, uznawana jest raczej za tę mniej etyczną - głównie przez dość niebezpieczny zakres możliwości. Nie mniej opierając się na bazie, jaką jest Kimera no Jutsu, możliwe było opracowanie mniej destrukcyjnej dla otoczenia techniki, jak również mniej inwazyjnej dla samego organizmu - a przynajmniej takie były pierwotne założenia. Przez wzgląd na swój specyficzny, precyzyjny sposób działania, organy czy organizm w całości poddany tej technice dalej kwalifikuje się do wykonania przeszczepu klasycznymi sposobami tak długo, jeżeli nie został poddany wcześniej przeszczepowi przez Kimera no Jutsu.

Jutsu to pozwala na radzenie sobie w sposób szybki i relatywnie bezpieczny z otrzymanymi ranami. Maź wytwarzana przez technikę jest w stanie czasowo, to jest przez czas opłacania techniki, zasklepić krwawienia, zlepiając rozerwane tkanki ze sobą bądź skleić złamane kości. Technika ta nie zastępuje leczenia. Nie niweluje również bólu, przez co połamana kość będzie boleć tak samo, jak wcześniej. Należy patrzeć na nią jak na czasowe założenie bandaża, zszycie ran na określony czas niż faktyczną technikę medyczną. Tak szybka "pierwsza pomoc" jest jednak w stanie ograniczyć bądź zniwelować utratę krwi, zminimalizować część obrażeń wewnętrznych czy sprawić, że kończyna będzie zdatna do użytku przez nieco dłuższy czas. Niemożliwe jest jednak ponowne przyczepienie sobie całej kończyny, jeżeli ta została uprzednio całkowicie oddzielona od ciała, niezespojona nawet fragmentem za pomocą ów techniki bądź jakiejkolwiek innej tkanki.

Chcąc użyć tego na innej osobie, należy utrzymać z nią kontakt fizyczny przez cały czas kumulowania chakry. W przypadku wpływania na organizm osoby, jaka sobie tego nie życzy, czas ten wydłuża się trzykrotnie.

Mając Specjalizację w Iryō Ninjutsu, możliwe jest pominięcie pieczęci w zamian za kumulowanie chakry przez czas równy jej złożeniu.
► Pokaż Spoiler | Po
Kimera no Jutsu: Ōkyū Shochi | Chimera Technique: First Aid鬼芽羅の術・応急処置
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kinjutsu, Technika Transformacji
PieczęcieTygrys → Baran → Zając → Pies → Koń → Małpa → Wąż → Koń → Ptak → Dzik
KosztStandardowy za użycie, standardowy C za każdą modyfikację na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKimera no Jutsu oraz Sennin Iryō Ninjutsu
Pochodna techniki Kimery, pozwalającej na szybkie i relatywnie bezpieczne radzenie sobie z otrzymywanymi ranami. Technika nadal pozwala jej celowi na przeprowadzenie na nim przeszczepu.

Poprzez wytworzenie mazi jak w "technice-matce" możemy podczas jej opłacania zasklepić krwawienia, zlepić rozerwane tkanki czy skleić złamane kości. Nie leczy ona jednak tych obrażeń per se i wciąż wymagana jest profesjonalna pomoc medyczna by organizm mógł nadal poprawnie funkcjonować. Brak leczenia oznacza też, że technika nie niweluje bólu. Jej zastosowanie przypomina więc bardziej "pierwszą pomoc", mającą pozwolić celowi techniki na dalsze działanie mimo otrzymanych obrażeń do czasu zakończenia batalii i uzyskaniu poprawnej pomocy medycznej. Technika nie umożliwia jednak przyczepienia ponownie całkowicie oderwanej części ciała, np. ręki.

Chcąc użyć tego na innej osobie, należy utrzymać z nią kontakt fizyczny przez cały czas kumulowania chakry. W przypadku wpływania na organizm osoby, jaka sobie tego nie życzy, czas ten wydłuża się trzykrotnie.

Mając Specjalizację w Iryō Ninjutsu, możliwe jest pominięcie pieczęci w zamian za kumulowanie chakry przez czas równy jej złożeniu.

Seitai Gishi no Jutsu (Iryō Ninjutsu A)
Poprawiono opis. Dodano wymóg do efektu sennina. Podniesiono rangę techniki.
► Pokaż Spoiler | Przed
Seitai Gishi no Jutsu | Technique of Living Prosthesis 生体義肢の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Transformacja Kształtu
Pieczęcie Ptak → Małpa → Wół → Dzik → Małpa → Szczur → Dzik → Małpa → Baran → Ptak → Baran → Smok → Wół → Zając → Wąż → Ptak → Małpa → Wół → Zając → Wąż → Małpa → Smok → Ptak → Baran → Ptak → Dzik → Koń → Zając → Wąż → Koń → Małpa → Baran → Koń → Szczur → Pies
KosztDwukrotny za kończynę
ZasięgDotykowy
WymaganiaOdblokowana dziedzina żywiołowa na B umożliwiająca tworzenie obiektów stałych, jak np. Mokuton
Jest to technika, która pozwala użytkownikowi na tworzenie względnie żywych kończyn, zastępując utracone części ciała. Protezy są w pełni zintegrowane z układem nerwowym, mięśniowym oraz układem chakry osoby, której ciało zostało odbudowane, zapewniając funkcjonalność identyczną do naturalnych kończyn, choć z racji braku układu krwionośnego pozostają stale chłodne. Tworzone kończyny mogą również przewodzić impulsy nerwowe i po odpowiedniej rekonwalescencji mogą harmonijnie współpracować z organizmem użytkownika bądź osoby trzeciej. Bazowo możliwe jest stworzenie protezy o wielkości - maksymalnie - nogi.
Protezy przywracają utracone zdolności motoryczne, choć nie są tak wytrzymałe jak naturalne ciało poszkodowanego. Przyjmuje się, że tworzona część ciała jest zawsze o połowę mniej wytrzymała od prawdziwego ciała. Cały proces odbywa się na zasadach zabiegu pod okiem MG, toteż jego sukces jest w uzależniony od dokładnych działań przeprowadzanych przez użytkownika techniki. Taką protezę tworzy się w oparciu o materiał, który użytkownik potrafi stworzyć - może to być więc drewno pochodzące od Mokutonu, kryształ Shōtonu czy kauczuk Yōtonu. Należy jednak wziąć pod uwagę, że jeżeli wykorzystuje się materiały najbardziej zbliżone do żywych tkanek, to owa proteza zadziała lepiej.

Specjalna zasada: technika nie działa na zasadzie przeszczepu genu, a co za tym idzie nie daje pacjentowi dostępu do dziedziny, dzięki której utworzono protezę.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu lub w dziedzinie, której używa się do utworzenia protezy wytrzymałość protezy jest już mniejsza tylko o 1.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu możliwe staje się odtworzenie nawet połowy ciała ofiary, co wiąże się z kosztem Dwukrotnym S, jednak czas rekonwalescencji jest wtedy odpowiednio dłuższy, jeśli zabieg się oczywiście powiedzie.
Posiadając Atut Regeneracja Zdrowia przyłączanie protezy do ciała staje się łatwiejsze. Atut ten i/lub jego rozwinięcie wspomagają ten proces, dzięki czemu pacjent szybciej adaptuje się do nowej kończyny. Czas rekonwalescencji jest skracany lub całkowicie pomijany, co zależy od decyzji MG na podstawie opisu atutu bądź jego rozwinięć i samych działań postaci w wątku.
► Pokaż Spoiler | Po
Seitai Gishi no Jutsu | Technique of Living Prosthesis生体義肢の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Transformacja Kształtu
Pieczęcie Ptak → Małpa → Wół → Dzik → Małpa → Szczur → Dzik → Małpa → Baran → Ptak → Baran → Smok → Wół → Zając → Wąż → Ptak → Małpa → Wół → Zając → Wąż → Małpa → Smok → Ptak → Baran → Ptak → Dzik → Koń → Zając → Wąż → Koń → Małpa → Baran → Koń → Szczur → Pies
KosztDwukrotny za kończynę
ZasięgDotykowy
WymaganiaOdblokowana dziedzina żywiołowa na B umożliwiająca tworzenie obiektów stałych, jak np. Mokuton
Jest to technika, która pozwala użytkownikowi na tworzenie względnie żywych kończyn, zastępując utracone części ciała. Protezy są w pełni zintegrowane z układem nerwowym, mięśniowym oraz układem chakry osoby, której ciało zostało odbudowane, zapewniając funkcjonalność identyczną do naturalnych kończyn, choć z racji braku układu krwionośnego pozostają stale chłodne. Tworzone kończyny mogą również przewodzić impulsy nerwowe i po odpowiedniej rekonwalescencji mogą harmonijnie współpracować z organizmem użytkownika bądź osoby trzeciej. Bazowo możliwe jest stworzenie protezy o wielkości - maksymalnie - nogi.

Protezy przywracają utracone zdolności motoryczne, choć nie są tak wytrzymałe jak naturalne ciało poszkodowanego. Przyjmuje się, że tworzona część ciała jest zawsze o połowę mniej wytrzymała od prawdziwego ciała. Cały proces odbywa się na zasadach zabiegu pod okiem MG, toteż jego sukces jest uzależniony od dokładnych działań przeprowadzanych przez użytkownika techniki. Taką protezę tworzy się w oparciu o materiał, który użytkownik potrafi stworzyć - może to być więc drewno pochodzące od Mokutonu, kryształ Shōtonu czy gumę Yōtonu. Należy jednak wziąć pod uwagę, że jeżeli wykorzystuje się materiały najbardziej zbliżone do żywych tkanek, to owa proteza zadziała lepiej.

Specjalna zasada: technika nie działa na zasadzie przeszczepu genu, a co za tym idzie nie daje pacjentowi dostępu do dziedziny, dzięki której utworzono protezę.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu lub w dziedzinie, której używa się do utworzenia protezy wytrzymałość protezy jest już mniejsza tylko o 1.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu oraz znając Nise no Zōki możliwe staje się odtworzenie nawet połowy ciała ofiary, co wiąże się z kosztem Dwukrotnym S, jednak czas rekonwalescencji jest wtedy odpowiednio dłuższy, jeśli zabieg się oczywiście powiedzie.
Posiadając Atut Regeneracja Zdrowia przyłączanie protezy do ciała staje się łatwiejsze. Atut ten i/lub jego rozwinięcie wspomagają ten proces, dzięki czemu pacjent szybciej adaptuje się do nowej kończyny. Czas rekonwalescencji jest skracany lub całkowicie pomijany, co zależy od decyzji MG na podstawie opisu atutu bądź jego rozwinięć i samych działań postaci w wątku.

Shinzui no Saisei (Iryō Ninjutsu A)
Poprawiono i skrócono opis. Usunięto bonus z rangi s oraz bonus z sennina + specka. Podniesiono rangę techniki. Zmieniono efekt specki w Iryō.
► Pokaż Spoiler | Przed
Shinzui no Saisei | Core Rebrith真髄の再生
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Szczur → Tygrys → Smok → Pies → Ptak → Wąż → Pies
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywne Dōjutsu umożliwiające dokładny wgląd na układ chakry, precyzyjne umiejętności sensoryczne bądź zaawansowana wiedza na ten temat (Fabuła rangi A)
Kontrola Chakry 9
Bycie ninja to profesja, która naraża człowieka na różnego rodzaju urazy i problemy zdrowotne. To co też shinobi odróżnia od przeciętnego człowieka to fakt, że potrafi korzystać ze swoich pokładów chakry w celu wykonywania różnych technik. I tak samo jak możemy złamać sobie rękę od przyjęcia na nią bardzo silnego uderzenia, tak nasz nasz układ chakry może doznać uszkodzenia, jeżeli nie będziemy korzystać z niego w odpowiedni sposób czy w wyniku innych czynników.

Ze względu na fakt, że układ chakry jest naprawdę bardzo skomplikowaną rzeczą, by być w stanie dotrzeć do tego, gdzie stoi źródło problemu należy albo mieć wyjątkowe doświadczenie i widzę w tym zakresie, bądź pomoc w postaci Dōjutsu jak np. Byakugan, pozwalającego na dokładne zobaczenie jak wygląda układ chakry pacjenta. Oczy takie jak Sharingan umożliwiające dostrzeżenie jedynie masy chakry w organizmie nie jest wystarczające i wciąż jest potrzebne zdobycie stosownej wiedzy, jednakże ranga fabuły, na której można ją uzyskać, spada wtedy do B. Osoby ze zmysłem sensorycznym potrzebują zaś odpowiedniej biegłości w tym zakresie.

Ze względu na naturę techniki, takowej nie można użyć na sobie. Jednocześnie, jako że wymaga ona dużego skupienia i precyzji, nie ma możliwości wykonywania jej w trakcie walki.

Leczenie tenketsu odbywa się na zasadach przeszczepu. Musi mieć więc ono miejsce pod okiem MG, który ocenia przebieg zabiegu. W zależności od sposobu przeprowadzenia leczenia, posiadanych Atutów, Biegłości czy rangi Iryō Ninjutsu, może się zakończyć potencjalnie na trzy sposoby:
  1. Porażka - nie tylko układ chakry pacjenta nie został wyleczony, ale może również dojść w nim do dodatkowych uszkodzeń, przez co osoba leczona może mieć jeszcze większe problemy z używaniem chakry (np. obecna wada zostanie w jakiś sposób wzmocniona).
  2. Częściowy sukces - leczenie udało się połowicznie i będzie najpewniej potrzeba kolejna sesja po pewnym czasie, by móc pacjenta w pełni wyleczyć. Posiadane przez pacjenta wady zostają pomniejszone. Istnieje szansa, że zostaną nawet w pełni wyleczone, jednakże jest przy tym ryzyko nawrotu problemów.
  3. Pełen sukces - zabieg się w pełni udał, a układ chakry pacjenta został całkowicie wyleczony, w ten sposób pozbywając się wszelkich problemów z nich związanych. Postać może w pełni korzystać ze swojej chakry beż obaw na jakieś efekty uboczne.
Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu możliwa jest próba przeprowadzenia zabiegu na kimś, kogo układ chakry został niemalże całkowicie anihilowany i pozostały po nim jedynie niedziałające, niewielkie resztki. Istnieje możliwość, żeby w przeciągu 3 postów od czasu zniszczenia 100% tenketsu danej osoby spróbować ją ocalić od śmierci, która w przeciwnym razie by ją czekała.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu medyk ma możliwość nie tylko leczenia samego układu chakry, ale także oczyszczania go z wszelkich anomalii jak nietypowe rodzaje chakry czy też np. z trucizn.
Posiadając Sennina i Specjalizację w Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry 10 na podstawie przepływu chakry w swoim organizmie, użytkownik jest w stanie dokonać diagnozy i zlokalizować problem, a następnie uleczyć się samemu. Wymaga to jednak dwa razy więcej czasu, aniżeli w przypadku użycia techniki na drugiej osobie, a koszt leczenia wzrasta wtedy do podwójnego.
► Pokaż Spoiler | Po
Shinzui no Saisei | Core Rebrith真髄の再生
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Szczur → Tygrys → Smok → Pies → Ptak → Wąż → Pies
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaDōjutsu pokazujące dokładny chakry, precyzyjne umiejętności sensoryczne (biegłość), zaawansowana wiedza na ten temat (Fabuła rangi A) lub znajomość Nagare ni Noru
Kontrola Chakry 9
Technika pozwalająca leczyć uszkodzony układ chakry. By móc to wykonać należy być w stanie zbadać układ chakry pacjenta, co wymaga np. odpowiedniego Dōjutsu, zdolności sensorycznych, odpowiedniej wiedzy lub technik. Dōjutsu, które nie daje nam pełnego wglądu w układ chakry (np. Sharingan) redukuje jednak rangę wątku po wiedzę o jedną rangę. Leczenie układu chakry odbywa się na zasadach przeszczepu, z tego względu nie można jej użyć na sobie. Odbywa się pod okiem MG, który uwzględniając zdolności postaci może zakończyć zabieg na jeden z trzech sposobów:
  1. Porażka - układ nie został wyleczony, a nawet mógł zostać dodatkowo uszkodzony - obecna wada stanie się bardziej dokuczliwa lub pojawi się dodatkowa.
  2. Częściowy sukces - leczenie udało się częściowo - może być wymagany kolejny wątek leczenia, obrażenia zagoją się po jakimś czasie lub pacjentowi oryginalna wada może wrócić po jakimś czasie bez odpowiedniego leczenia.
  3. Pełen sukces - uszkodzenia układu chakry zostały uleczone - wada została usunięta, jakby nigdy jej nie było.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu nie trzeba dłużej posiadać dodatkowych biegłości do sensora by użyć techniki, a ranga wątku po wiedzę spada o 1 (łączy się z bonusem dla Dōjutsu słabiej widzących chakrę).
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu medyk ma możliwość nie tylko leczenia samego układu chakry, ale także oczyszczania go z wszelkich anomalii jak nietypowe rodzaje chakry czy też np. z trucizn wpływających na układ chakry. Koszt techniki jest jednak wówczas Podwójny na turę.

Statystyki: autor: Eisu — wczoraj, 21:34

Przeczytaj na stronie Zobacz stronę w katalogu